25 april 2012

Du är den sortens flicka jag gillar för du är tom och jag är to-om


06.30: försöker förklara för min kille vad en petapåmakare är. Han har inte hört talas om saken. Hinner inte googla.


09.10: Sitter mirakulöst nog på ett flygplan mot Norge och Oslo. Detta efter att taxi från Slussen fastnat i bilköer i 30 minuter för att komma utanför tullarna, 30 minuter som var ungefär den tid jag hade på mig att ta mig fram. Väl på Arlanda ropas våra namn upp men hey, det fungerar. Planet har wifi också. Är egentligen emot wifi på plan men det får gå. Läser lite i min tantporriga bok 50 shades of Grey och kollar jobbmail. Samtidigt.


10.20: landar och konstaterar att vi skär oss, mitt resesällskap och jag (och våra väskor). 


10.30: checkar in på hotellet. Utanför hotellet håller denna staty på och impar med sin vighet. Där heter även en affär som säljer Apple-produkter för Epplehuset. Det tycker jag är rart. 


Detta är min kollegas rum. Porrpalatset kallar jag det, eventuellt lite färgad av boken jag läst på vägen till Oslo. Mitt rum har ingen röd soffa, i övrigt liknar de varandra. 


13.30: framme på Gulltaggen (som ligger 3 steg från hotellet) där Berghs vd Camilla Wallander håller en presentation om The Future Creative Team.


13.45: Jag har dagen till ära satt på mig en damsjal. Inköpt i Japan. På UniQlo. Designad av Laura Ashley. Det är så mycket i detta inköp/klädsel jag inte förstår att jag inte vet var jag ska börja. Konstig ser jag ut på bilden också. Men supergullig kollega, visst?


16.30: summerar dagens föreläsningar på en uteservering som heter Politiker'n.


17.15: tid för snabbt ombyte på hotellet. Noterar detta, ovanför min bokhylla. GULLIGT.


19.30: kliver in på kvällens festlokal, Folkteatern. Rosa ljus och pepp inför en utlovad illusionist.


21.30: post-illusionist samt australiensisk dudig ståuppare samt komiker som pratar om varför humor är viktig på en arbetsplats. Drabbades av denna insikt: göteborgshumor kommer egentligen från Norge? Tyckte därmed att gubben var superrolig. Han med humor på arbetsplatsen. Han föreslog olika aktiviteter som skulle generera mer skratt på arbetsplatsen varav mina två favoriter var att skaffa en guldfisk i en kupa/skål som skulle vandra runt mellan de anställda och att man vecka för vecka hade olika personer som ansvarade för denne fisk. En annan var att alla skulle lägga sig i blött hår kvällen innan jobbet och sedan komma utan att fixa det på morgonen. Okej det lät ju skittråkigt nu i efterhand men you had to be there, ok.


22.00: Nu vill jag gå hem. Vill lägga mig i hotellsängen och läsa och sova och bara liksom njuta av det här med att bo på hotell och sova i lyxlakan. Mina kollegor verkar pigga. Jag undrar hur jag ska göra diskret sorti. Går och fotar lite i något slags ljusgård så länge. Rosa rosa.


23.00: Har gått hem. Fick med mig två av tre kollegor på köpet (alltså inte in på hotellrummet) och ligger och tittar på mina fina får, som givetvis är självlysande. GUD vad jag är trött. Gonatt.


5 kommentarer:

Ett annat S sa...

Kanske vet han inte vad en petapåmakare är för att det korrekta ordet är påfösare? :-)

Schmarro sa...

Ja men då borde ju BILDEN ha hjälpt. Men icke.

Matilda sa...

Hur är 50 shades of grey? Värd att läsa?

FridaK sa...

Nu skriver jag här fast det egentligen hör till ett gammalt inlägg, som jag är för lat för att leta upp. Hursom, hörde precis på ekonominyheterna (alltså för kanske en minut sedan) att Finansinspektionen håller på att sammanställa någon slags material som ska vara som en objektiv guide och hjälp för folk när de förhandlar om bolån och liknande, eftersom de annars är helt utelämnade till sin bank och kanske inte alltid har så bra koll själva. Det låter väl som något som skulle kunna vara intressant för dig? Eller jag vet? Nu vet du iaf!

Schmarro sa...

Alltså jag skulle älska denna objektiva guide. GUD vad den behövs.