18 juni 2015

Bleck

Igår var jag först på en aw på takterrassen hos Madder, som är en av mina fridors arbete (kommunikations- och PR- och spinnbyrå med feministisk touch) och där var det härligt ända fram till regnet kom. Då gick jag och Lina till först Bananas och sedan Bleck. Vi trodde bleck skulle vara tomt med anledning av väder och det faktum att de har ca 80 uteplatser och 25 inneditos. Men nej. Det var banne mig proppfullt. Vi fick sitta i baren och äta, dock. Jag åt himmelska fish and chips (tyckte inte dagens pommes frites-intag i form av plusmeny på McDonalds räckte tydligen) och lina åt råbiff. Liten portion 140, stor 195. Den lilla var rätt stor? Så himla bra och mysigt och bra musik och härligt folk och trevlig och proffsig personal. Mmm äta ute. Utan barn. Mmmm livet. Sen gick jag hem i regnet vid halv tio och Ivan sov så sött med Amanda och jag skickade hem henne och lade mig själv och som vanligt då jag druckit två glas vin sov jag helt oroligt och vred mig halva natten men Ivan sov gott sånär som på light-nattskräck runt tolv (standard) och jag känner verkligen tacksamhet för hans sömn på sistone. Underbara älskade. 

Försökte fota hans nya tänder men det gick sådär. En uppe, en precis under ytan och på väg. Snart är det över för den här gången. Heh. 


2 kommentarer:

Elin sa...

du! vart ligger det här bananas? försöker googla, och älskar Babylon, men hittar ingen bar som heter så. /en trogen läsare som
nästan aldrig kommenterar tyvärr

Schmarro sa...

I stykjärnshuset där Katarina bangata korsar Skånegatan du vet, nära Götgatan. Typ snett mittemot skrapan.