15 juni 2015

Note to ingen speciell

I morse vaknade jag och Ivan samtidigt vid sjutiden till en sopbil som for runt på allén där vi bor och gjorde sommarfint. Jag blev nästintill euforisk över att klockan var sju och att jag bara kunde dra mig till minnes ett enda uppvak då jag behövdes för att lägga om, lägga ned, vyssja vid sängkant och liksom trösta. De övriga skriken och halvuppvaken skötte han helt själv, dock förstås med mig liggande vaken på nålar bredvid. Andandes så tyst jag kunde. Jag tänker och tror att han mer och mer lär sig att hantera sina små uppvak på egen hand, röjer lite i sängen och skriker till och byter position och så. Nu är han förvisso på väg in i ännu en utvecklingsfas, den sista, enligt Wonder Weeks, men ändå. Det har banne mig varit rätt okej nätter och läggningar på sistone. Peppar peppar. Med några undantag. Men överlag. Ja, ni fattar. 

Så vi vaknade vid sju och Ivans enda kindtand är nästan helt uppe och hans humör var gott hela förmiddagen och vi inledde i bleckan och tog oss vidare mot Sofo (ante och Ola plus kids var med) och tog en tidig lunch på Pong i skrapan och den var nästintill harmonisk trots närvaro av tre ettåringar. Ivan satt lugnt och käkade lite nudlar och vårrullar och chillade. Somnade sedan hemma på typ tio minuter. Sov och jag själv tittade på Orange is the new black på nya ipadsen, den där jag inte fick köpa ni vet? Well jag köpte den ändå och nu ligger jag alltså och tittar på serie och somnar till vid Ivans lunchvilor, så lyxigt. Glad för inköpet. Hoppas den håller.

Förresten så såg jag Spy på bio igår och rekommenderar VARMT. Så mycket fniss, några lol och allmänt härlig humor. 

Efter Ivans vila idag mötte jag upp lina på stan, tog en sväng till ännu en park med Ivan, gick till en tredje och sen en fjärde. Åt middag på McDonalds och där mötte Anna upp. Köpte nya skor till Ivan. Avslutade med spring på nytorget en kvart. Mötte Emelie som följde med mig hem och där tog vi ett glas vin och pratade och gick igenom sommarplaneringen. 

Ja det var väl det, om idag. Pust. 


3 kommentarer:

Anna m Nils sa...

Vi har världens bästa iPadskydd. Nils har slängt iPaden från flera meters höjd (O_o) och den håller. Han står på den och dansar och den håller. Han klämmer den i en dörr och den håller. Ska kolla med Peter vad det är för märke men den funkar även bra för klumpiga föräldrar, hehe...

Schmarro sa...

Köpte en som hette survivor - verkar vara oerhört tålig!

Anna m Nils sa...

Okej bra! Vårt fodral heter tydligen Otterbox. Intressant namn.. Men smart med iPad! Våra barn har ju varsin och det är bästa investeringen vi gjort, typ...