15 juni 2015

Skorna

Efter att Ivan klagat lite vid påtaglig av skor de senaste dagarna tänkte jag att det var lika bra att gå och mäta om hans fötter fast det bara var 3-4 veckor sedan sist och de sade att han då låg mellan 21 och 22. Och mycket riktigt. Hans fötter mätte nu 13 centimeter och det är 22-23. Så vi köpte nya skor och nya stövlar. Därmed har jag ett par fina stövlar i stl 21-22 över om någon läsare (i sthlm) vill ha och behöver? Maila mig i så fall. Schmarro och så den där grejen med gmail och com och sånt. 

4 kommentarer:

Anna m Nils sa...

Kan varmt rekommendera att investera i en fotsticka att ha hemma. Jag har en som man både kan mäta innermåttet i skon med och barnets fot med (men tycker det är enklare att låta dem stå på papper, rita av foten och sedan mäta avtrycket). Nu använder jag väl dessa främst när yngre syskon ska ärva äldre syskons skor men kan även vara sjukt praktiskt för att se om vårskorna även funkar till hösten och när de blir äldre kan de ju ibland ha samma vinterskor två vintrar i rad osv. Värt varje krona!

Schmarro sa...

Bra idé! På skoaffärer eller var hittar jag?

Anna m Nils sa...

Tror jag köpte på Clas Ohlsons? Var några år sedan! Finns säkert på skoaffärer också.

Anna m Nils sa...

Denna har jag: http://www.clasohlson.com/se/M%C3%A4tsticka-Kiddy-Springyard/34-9438