24 juni 2015

Tillbaka i öknen

Okej men då körde vi en lite jobbig natt inatt med typ 10 uppvak från Ivans sida. Inte hysteriska men stora nog att jag behövde gå dit och vyssja och lägga hand på honom så att säga. Låg vaken mellan några av dem och kunde inte låta bli att reflektera över om det är avsaknaden av alvedon / ipren som gör det. Det är kanske en slump men hans bra nätter har verkligen sammanfallit med en alvedon eller Ipren innan läggning. Alltså verkligen. Hmm. Så då började jag fundera över om han har ont någonstans. Om det är det som orsakar hans uppstyckade sömn. Förutom tänderna alltså. Tänk om han har ont. Tänk om det ÄR NÅT med honom jag inte kan hitta som han inte kan berätta. 

Ja men ni vet. Mitt i natten-tankarna. Nu är klockan halv åtta och jag ska väcka honom. Hans morgontrötthet består utan alvedon eller Ipren i alla fall. 

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet inte om du såg mitt förra meddelande? Menar verkligen inte att tjata, men min kille hade öroninflammation utan att jag fattade det. Han skrek nätterna igenom och blev mycket bättre med smärtstillande. Jag sa till min syster att det måste vara tänderna. Hon, som har flera barn, sa att det nog är öronen. Speciellt om det kommer på natten. Gick till VC dagen efter och mycket riktigt hade han öroninflammation. Snacka om att jag kände mig dum. Därför vill jag gärna dela med mig av detta tips. Även om du inte bett om det;)

Schmarro sa...

Åh ja förlåt osvar! Hans öron är kollade flera gånger - inget fel där. Och hans nattuppvak har varit många sedan, jag minns inte ens när, så jag funderade mer (inatt) på om det typ kunde vara växtvärk eller jag vet inte? Men så fort det är morgon är han glad igen. Några veckor sedan vi kollade öronen sist iofs men jag tror inte det är det nu heller.

Anonym sa...

Ja fy det är svårt när man inte vet. Jag upplever det som att min son har typ träningsvärk i benen, han ligger in i det sista och sparkar och har sig innan han somnar. Han är ju väldigt aktiv under dagarna;) Typ restless legs;) jag masserar ibland hans ben när han ska sova och jag inbillar mig att han tycker det känns skönt. Kanske kan pröva det med din son?

Erika sa...

Stackars er! Hemskt när de inte kan prata. Jag vet ju ännu mindre än du såklart men är han inte bara en sån aktiv hålligångare liksom, svårt att komma till ro och vara stilla i flera timmar, inte hans grej helt enkelt? Du verkar iaf vara värsta superkvinnan!! Jag känner mig verkligen vek i jämförelse.

E sa...

Det här är säkert också kollat, men nu frågar jag ändå: snarkar Ivan? Vårt barn har alltid sovit oroligt, många uppvak, en del nattskräck, mycket snarkningar och många infektioner (i synnerhet efter fsk-start). Han har nu opererat bort halsmandlar och a

E sa...

Förlåt, halsmandlar och adenoid och sover nu mycket bättre. Men, som sagt, det här med öron-näsa-hals kanske ni redan har kollat upp?

Schmarro sa...

Nej, snarkar inte alls. Kollat öron men inte näsa, hmm. Borde man, trots osnark?

E sa...

Vårt barns snark blev värre efter fsk-start i o m alla infektioner. Men du kan ju ha det i bakhuvudet om du går till läkare med honom framöver - fråga kan man ju alltid. Man opererar ju inte i första taget, men så här i efterhand hade jag nog velat göra operationen tidigare (vårt barn är snart fyra).