24 juli 2015

Är det en sol jag skymtar?

Det bidde inget kräks. Det bidde en natt då vi sov som stockar från nio (Ivan) och tio (jag) till halv åtta (båda) på morgonen. Så härligt. Och snopet. Men jag pratade med Alva (Ivans barndoktor) idag och trots att han är pigg och glad har han fortfarande låg feber och vi enades om att vi tittar in en sväng på förmiddagen. Inte för att jag tror att så mycket nytt kommer ur det besöket, men ändå. Så skönt med en tillgänglig och engagerad barnklinik. Alva alltså. Rekommendera varmt. 

Klockan tolv kommer lillasyster Bea med tåget från Uppsala och vi tar troligen en tur till Gärdet och museerna där. Kanske hälsar vi på Christian, alltså bror, där han jobbar vid humlegården på vägen. Ikväll ska vi laga köttfärssås och imorgon bitti tar vi tåget till Eskilstuna där vi möter upp mormor (Ivans) och min äldre syster och alla hennes (tre) barn. 

2 kommentarer:

SARA sa...

Jag med går på Alvas BVC, har Lisa!

Schmarro sa...

Jag har hittills bara gått på Alvas barnklinik men ska lista om oss även till deras BVC idag.