26 juli 2015

Dagens fundering

Vi ska åka till Öland på måndag morgon. Det verkar vara en ganska lång bilresa, jag undrar om den kanske är lite för lång? Och om det vore en helt dum idé att jag och Ivan tar tåget till någonstans på vägen redan på söndag, bor kvar en natt, och sedan blir upphämtade av mormor och moster (Ivans) som alltså kommer med bilen på måndag. En natt på hotell i typ... Norrköping? Jag och Ivan? Värt 1000 spänn för att slippa åka bil fem timmar och i stället bara tre på måndag? 

8 kommentarer:

Mari sa...

Nej åk bil! Du klarar det!

Anonym sa...

Går det att planera in en 2-timmars paus på något ställe med bra lekplats så Ivan får springa och leka?

På den här länken dyker med lite tur alla barnvänliga restauranger upp på en karta:

Turistmal.se

Låter dyrt med hotell, speciellt som Ivan verkar sova dåligt på nya platser.

Anonym sa...

Det här verkar ev jättebra för barn, kanske kan vara värt en avstickare?

http://www.timjan.se/

Erika sa...

Ja säger ja! Jag tror det kommer vara värt det!

Anonym sa...

Har själv en energisk son på 17 mån och landställe på Öland. Jag tycker ni kör på bil, stanna och rastaen extra gång. Vi brukar stanna i tindered som har bra mat och lekplats+badsjö.

Anonym sa...

Har själv en energisk son på 17 mån och landställe på Öland. Jag tycker ni kör på bil, stanna och rastaen extra gång. Vi brukar stanna i tindered som har bra mat och lekplats+badsjö.

Caroline sa...

Ni klarar bilåkningen! Jag hade inte åkt tåg och köpt hotell för så liten förkortning av restiden i bil. Kanske går det att vara lite strategisk, så att resan kan sträcka sig över till exempel ett mellanmål i bilen (ät något som tar tid, till exempel dela ut vindruvor en och en och ta lång tid på dig emellan dem.). Och kanske han sover en gång också? Om han somnar i bilen, se till att alla andra är medvetna om att bilen före det måste vara tankad och alla kissade och kaffedruckna så att det inte blir några pauser så länge han sover!

anna w sa...

från en som gjort denna bilfärd mååååånga gånger med samma typ av barn; instämmer helt med ovanstående. kör, bara kör! tindered = asbra, supergod mat! prefekt ställe att stanna med bra avstånd från Sthlm. sen kommer en väldigt lång, svintråkig och seg sträcka för alla inblandande, spara gärna iPad till denna tid. sen är det ju en bit från bron och upp, men då finns det ju massor av nice ställen att spontanstanna på, messa mig innan/under färd för specialtips