23 juli 2015

Febern kom

Förresten så kom den där febern till slut. Igår hade Ivan dryga 38 grader och det är helt i sin ordning 9 dagar efter vaccinationen. Han var också mycket dålig i magen och det är, enligt vår barnläkare, förmodligen också relaterat. Hon sade "på vissa barn sätter sig allt på magen, feber och virus och förkylning osv. Det kommer bli bättre med tiden men jag fattar att det känns som en enda lång rad av magproblem just nu" och tja, det sammanfattar väl lite hur det känns. Idag är febern lägre och magen stabilare och Ivans farmor meddelade nyss att hon inte kan passa honom i eftermiddag och jag kämpar väl vidare med blicken riktad mot nästa torsdag, om en vecka, då jag har några timmars barnvakt nästa gång och ska passa på att göra tusen saker jag inte kan göra med Ivan i händerna. Tex klippa mig. 

Ja pust alltså. Det känns rätt så tungt just nu. 

2 kommentarer:

Lisa sa...

Du är så grym. Har följt ett tag och har ett liknande barn som Ivan. Har dock en sambo som är i livet. Jag tycker du är fantastisk och en inspiration. Cool också! Och du får kämpa så orättvist mycket, önskar jag kunde hjälpa till! Så tråkigt med brorsan, bor granne med min syster (den ena, den andra ska flytta till Umeå...) och det är så bra ju.

Jag håller tummarna för att du å Ivan har flyt framöver, det förtjänar ni!

Kram från en som tänkt kommentera länge

Schmarro sa...

Åh men tack snälla, vilka fina ord.