30 juli 2015

Heldag med mig själv

Så kom den då till slut, dagen då jag hade barnvakt i timmarna sju och därmed fick lite egentid. Denna spenderade jag på följande sätt:

2 timmar: klippning. Ny frisör, hatar att småprata och hatar att småprata med en som uppenbart innerst inne också tycker att det är obekvämt att småprata men gör det ändå för att det ingår i jobbet. Åh, skulle helst vilja sitta tyst och bara fundera och glo rakt fram, men nej. Det pratades om sommaren och vädret och kvaliteten på mitt hår och en historik över våra liv hittills och annat. Klockan halv ett var jag färdig.


1 timme: åka ned till city, leta efter ett ställe i Kungshallen som back in the day när jag jobbade vid Hötorget hade så himla goda sallader, men det verkade ha försvunnit så till slut var det brådis och ännu en jävla gång åt jag på McDonalds. Stackars min kropp alltså. Så mycket skräpmat.

2 timmar: se en FANTASTISK dokumentär om Amy Winehouse, alltså kan inte med ord beskriva hur bra jag tyckte den var? Snälla gå och se den.


1 timme: gå på stan, köpa ett par skor som var lite för stora men så himla fina (tyckte jag).


1 timme: oklart vart den tog vägen för detta är allt jag hann med och sedan begav jag mig hemåt och letade upp Ivan i ösregnet som lekte med sin barnvakt och promenerade Katarina Bangata fram och tillbaka med vagnen som att han var ute på ett mycket viktigt uppdrag.



Efter detta gick vi hem, åt middag, bytte om till torra kläder (obs gjorde detta innan middagen) och tog en sväng till Johan och Sara för att lämna tillbaka en lånad ryggsäck och tacksamt ta emot en hemmabakad limpa samt flädersaft. Ivan, som sovit över två timmar på dagen, var pigg ända fram till strax före nio så jag såg ingen anledning att hålla på tiderna ikväll, det hade ändå bara blivit en evighetsläggning. Nu sover han i alla fall och jag ska göra detsamma. Adjöken. 

2 kommentarer:

Tove sa...

Härligt!! Som du e värd de där timmarna med bara dig själv. Kram!

Hanna sa...

http://brita.elle.se/livet-atervander/