24 juli 2015

Tutututut - polismuséet

Min syster kom idag. Vi promenerade till museistaden (visste ni att det hette så, museistaden, där vid sjöhistoriska och tekniska? Inte jag) och åt lunch på stallet som är tekniskas restaurang, en lummig grön historia, medan Ivan sov i vagnen. När vi skulle gå in på museet såg vi dock att inträdet var på 150 kr per person och där blev jag snål. Tyckte 300 var lite väl för ett besök främst för Ivans skull. Som just då dessutom sov. Så vi gick till polismuséet och det var ett genidrag. Svinperfekt för en unge som ÄLSKAR fordon. Det var tutututut för hela slanten och han var smått salig när han fick klättra in och ut ur polisbilar och motorcyklar. Plus bra och rolig lekavdelning för barn, utöver detta. Klart topp 3 på roliga saker Ivan gjort de senaste dagarna (bättre än Spårvägsmuseet som jag nog tror passar lite större barn än dryga ettåringar bättre, isf om de är av den lite vildare typen). Alltså: tips. Polismuséet. Också kul park utanför. På tal om det var vi en snabbis på sjöhistoriska i veckan och också de hade en lekavdelning (samt gratis inträde). Inte lika bra men okej att fördriva en god halvtimme i, i alla fall.

På Ivans topp ett i trista saker i veckan var i alla fall besöket hos doktorn idag. Ett litet stick i fingret och han vrålade som att någon slitit av hans ena arm. Herregud vad arg och förnärmad. Vi fixk i alla fall veta att det inte finns någon infektion hos honom och att veckans konstiga humör och temperatur och mage troligen beror på MPR. Så då lämnar vi det vid det. 

Nu sover alla här hemma (min syster behöver elva timmars sömn berättade hon idag, själv klarar jag mig gott på sju) och jag har inte så mycket annat att göra än att släcka och säga god natt jag också. Imorgon buss och tåg och Eskilstuna Zoo och bil och tacos hos mormor med systrar och Ivans tre kusiner. Härjvarning. 

 

Inga kommentarer: