28 augusti 2015

Been there done that bought the t-shirt

Åt ljuvlig mat igår igen, denna gång på Ivan Ramen. Kommer ett inlägg om allt vi ätit med tips på svingoda ställen med lite mer budget-och-next-door-känsla senare så det kommer skrivas ETT OCH ANNAT om underbara Ivan. Men tills dess vill jag med denna bild visa att 1. Jag köpte deras t-shirt, alltså den personalen jobbade i, men en ren alltså, samt 2. Jag gick hem tio när de andra gick och drack drinkar på the standard. Alla är förståelse inför min maximala pepp att få gå hem och sova när det blir kväll. Nästan halva nöjet för mig. Igår tog jag en NyQuil (är fortfarande sjuk men håller det under sträng behandling av diverse starka förkylningsmediciner jag köper här) samt en insomningstablett och sedan sov jag från elva till sex. Det är framsteg. 


Och vad Ivan beträffar hade dagis gått "mycket bättre idag" - hans tionde dag på förskolan och nu sitter han och babblar ihjäl mormors öron i en bil möt Uppsala där de ska vara i helgen. Skogen och hundarna och naturen och mormor och hans favoritmoster. Känns bra. Hoppas han kommer tycka det är okej att leva med mig sen igen bara. 


Inga kommentarer: