11 augusti 2015

Ingen mat

Usch vad jobbigt det känns när Ivan inte äter. Ledsen smiley. Alltså han äter ju vanligtvis ganska lite, men ändå något till frukost, lunch och middag, men de senaste dagarna verkligen nästan inget alls. Idag två klämpåsar med "gröt" (aka 70% mosat äpple) och några nektarinbitar och några melontärningar. Plus en flaska välling till frukost och en nu på kvällen. Knappt vatten dricker han heller. Pillar sig i munnen exakt hela tiden och sover risigt och dreglar och smackar med munnen så jag tror ju det är tänderna. Men gillar inte alls när det blir så lite näring per dygn, även om han verkar lika pigg och intensiv som vanligt. Hade jag haft en förälder till här ikväll hade jag dwellat hemma, men nu hamnar det här i stället. Sorry. 

På torsdag har han 18-månaderskontroll på BVC och där ska detta dryftas. Over and out. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Min son som nu är tre har varit ungefär som Ivan med maten. Han har alltid haft perioder med ätardagar (då han äter vad många bara skulle kalla normala portioner) och perioder då man blir superfrustrerad över att han äter så jädra lite. Om han är sjuk eller har tandsprickning är födointaget varit typ noll. När han är sjuk får han bulle, saft, glass, kvantitet före kvalitet på kalorierna. Jag har slutat jaga upp mig och inser att han tar igen det han missar och att aptiten går upp och ned hela tiden. Vår kille är inte stor men verkligen inte liten, skulle gissa att han ligger typ lite under medel.

I tandsprickningsperioderna fick han ofta Piggelin. Lite socker och vatten är bättre än inget.

Maria