18 augusti 2015

Inte oväntat men likväl ett orosmoment

9 kommentarer:

Anonym sa...

Snälla oroa dig inte, det blir helt annorlunda när du inte är med. Man ska ej underskatta grupptrycket!

Lisa sa...

Hejhej från en annan förälder som också vandrat gator upp och ned för att söva barn i vagn. Vi påbörjade inskolning förra veckan och ungen vägrade sova på gemensamma vilan så precis som du fick jag ut och gå med vagnen. Idag var första gången som hon var med på vilan själv utan mig. Hur det gått? Hur bra som helst! Hoppas det kan skänka lite tröst.

Anonym sa...

Samma för mig! Min dotter var överallt på vilan. På andra barn, snodde deras gosedjur, ställde till med allmänt kaos. Hon gjorde allt utom att vila. Dag 3 var jag inte där. Dag 3 somnade hon direkt, precis som övriga barn. Det kommer lösa sig!

Caroline sa...

Ge inte upp än! Det är mycket att vänja sig vid, många mallar att falla in i. Det är bara dag två. När det andra sitter något bättre, så kanske pedagogerna kan. Jag tror de flesta pedagoger på förskolan skulle kunna skriva under på att de inte ha misslyckats med att skola in ett barn och få det att sova på förskolan om de är i sovålder.

Tove sa...

Precis så var mitt första barn. Personalen sövde honom i vagnen en kort period tills även han också somnade med de andra barnen. Det kommer ordna sig!

tankarochvardagslunk sa...

Det kommer gå bra. Och de gånger det av någon anledning inte gör det så har de lösningar på det också. Tex var det ett barn på dotterns förskola som alltid sov i vagn utanför personalens lunchrum när de övriga barnen sov inne.

Annika sa...

Olle sov i vagn i början, men flyttade sedan in till de andra efter någon vecka. Det kommer att gå fint, det här! Heja dig, du är faktiskt fantastisk!

Anonym sa...

Samma här! Trodde aldrig att det skulle gå men efter en vecka utan föräldrar så somnade hon på vilan. Dag 2 av inskolningen sov hon absolut inte utan det blev vandring upp och ned längs gator här också. Oroa dig inte!

Lia sa...

Släpp din oro på en gång! Han kommer sova, jag har jobbat som fsk pedagog i 10 år och jag har aldrig misslyckats med att få ett barn att somna. Vissa är svårare, men ingen är omöjlig. Ska tillägga att det är få föräldrar som tror att det ska gå också. ❤️ Ivan kommer sova för alla kommer göra sitt yttersta för att hjälps honom. Ha så kul på jobbet!