31 augusti 2015

New York 2015 - lite olika saker vi åt på lite olika ställen

1. Boulton and Watt: här åt jag vegoburgare och Frida åt Fish Tacos. Det var underbart gott, kanske för att det var första kvällen, vi var sjukt peppade på exakt ALLT och hungriga? Men trevligt ställe. Uteservering mot East Houston och Essex, rätt röjigt men liksom mysigt.
2. Clinton Street Baking Company: behöver ej presenteras närmare pga ALLA älskar det stället. ALLA rekommenderar också blåbärspannkakor men jag var så sugen på grekisk yoghurt och granola så jag tog det. Och ångrade mig ej. Lite scrambled eggs vid sidan av detta och litervis med kaffe så var andra dagens frukost en stor hit
3. Westville (West): här tror jag att jag ätit exakt alla gånger jag varit i New York. Älskar omeletten, älskar i princip allt på lunchmenyn, mysigt och trångt och världens bästa hoods (i min mening). West 10:th och typ... Hudson? 
4. Cowgirl: Frozen Margerita. Varje gång. Alltid. Sjukt goda, stora, och under Happy Hour kostar de typ en femma. Otroligt bra efter-shopping-ställe. Lesbiskt. Uteservering. 
5. Ivan Ramen: första besöket den här gången men inte det sista. Oh nej. Så otroligt mysigt, innergård med uteservering, vi valde alla tre deras starka ramen och den var lite TOO MUCH i styrka för mig alltså. Men så ljuvligt. Tofun till förrätt var bäst. 
6. Five Leaves i Brooklyn, följ Bedford mot Greenpoint och det ligger i bortre hörnet av McCarren Park, dit också Beacons Closet tydligen har flyttat. Underbar frukost. 
7. The Standard: här var det meningen att vi skulle ta en drink på takterrassen men den var stängd och då blev det middag på caféet/baren i trädgården. Mysigt, men något blev fel med vår beställning och det tog två timmar att få mat. Den var dock ljuvlig och gratis. Bra där, Standard. Åt en burgare men minns den knappt pga så trött och evt berusad?
8. Grey Lady i hörnet Delancey och Allen St. Hamnade här av en slump men alla var otroligt nöjda. Fisk och skaldjur. 
9. Dirty French på Hotel Ludlow: SÅ bra frukost + otroligt härlig lokal och atmosfär. 

Ställen vi inte hann gå till men som var med i planen: Shillers Liqour Bar (mest pga så amazing toalett där, alltså GÅ PÅ DEN!), Freemans, Great Jones Café och Mission Cantina. 

(Detta är skrivet mest för mitt eget dåliga minnes skull men VSG för tips som man brukar säga)












Inga kommentarer: