25 augusti 2015

Note to self: apoteket i eftermiddag

Nu har priserna gått upp så det kostar 5000 att boka om till torsdag och 4500 till fredag. Planet går imorgon, jag hinner lämna på förskolan och sedan drar jag med andan i halsen till Arlanda. Ivans förkylning verkar bättre för honom men hos mig har den gått bananas och idag har jag feber och ömmande bihålor. Det är så SPÄNNANDE att leva hörni?

Lämningen idag tycker jag gick lite bättre ändå. Han satt klistrad i mitt knä i hallen men kunde inte dölja sin förtjusning när Katarina, eller som han kallar henne: "ADINA", kom fram och snackade med oss. Vi hade igår bestämt oss för att prova en lite kortare lämning, så idag tog honom honom helt sonika i sin famn, sade "nu säger vi hejdå till mamma och så går vi och kollar lite här". Varpå han började skrika, men inte lika förtvivlat som igår alls. Mer förbannat, rasande, NEJ MAMMA skrek han. Men Katarina fortsatte kolungt och glatt att säga "javisst, hej då mamma" och så gick hon bara. Och där satt jag i hallen. Vinkade med ett ansträngt leende på läpparna. Hörde honom inte skrika så förtvivlat som igår när jag gick, så kanske lugnade det sig snabbare? Kanske är även mina hörselgångar fyllda med snor, det känns i och för sig lite så. Lukt- och smaksinnet är borta sedan flera dagar och det bultar i bihålorna. Kroppen försöker få mig att stanna kvar hemma, skulle man kunna tänka sig. Men det lutar fortfarande åt att jag åker. Idag har jag packat en väska, köpt hem saker till skåp och lådor för Ivans onsdag, torsdag och fredag hemma med mormor, och snart ska jag ta en dusch. Misstänker att jag behöver en, men who knows. Näsan levererar inte.


Inga kommentarer: