25 augusti 2015

Packning

Aldrig har jag packat såhär slött och förstrött och onoga, har liksom ingen aning om vad som åkt ned? Lite shorts och lite linnen och tre eller fyra par skor? En eventuell klänning till bröllopet men kanske får jag bara köpa något tänker jag. Väldigt noga packade jag däremot necessären. Den innehåller ångestdämpande som jag egentligen fick för att kunna varva ned mellan alla nattliga uppvak och nattskräck och amningar i vintras, men jag vågade aldrig ta när jag såg att det kunde vara beroendeframkallande. Eventuellt kommer jag dock behöva det den här gången? Kanske främst för att lyckas sätta mig på planet och ta mig iväg, tänker jag. Fan vad fel det känns. Har också packat förkylningsgrejs och en insomningstablett (har en plan om att i alla fall en av kvällarna lägga mig tidigt, utan endaste enheten alkohol i blodet, och bara soooooova en hel ostörd natt) samt sedvanliga hår- fejs och nagel-apparaten. Samt laddare, adapter, en bok och tja, inte så mycket mer tror jag. 

Funderar för övrigt på att köpa en kindle där borta. Det kanske är räddningen för mitt fortsatta läsande, som det är nu funkar det inte bra med sänglampa i sovrummet. Ivan vaknar då. Men kanske en kindle? Hoppas. 

Ska unna mig en alvedon och Ipren nu. Har också köpt mys-kit till mormor. 


4 kommentarer:

Therese i Luleå sa...

Ja! Köp en Kindle! Det har varit räddningen för min läsning som helt stannade av när Astrid gjorde entré i våra liv för två år sen.

Lång nattning: Smygläs Kindle med svagt svagt ljus.

Sällsynt fall av barn-sover-i-vagn och mor kan sitta på en parkbänk i solsken: Läs Kindle alldeles utmärkt trots ljuset.

Plus att en inte behöver låna böcker en aldrig hinner läsa ut pga somnar hela tiden, utan kan ladda hem dem på en grisblink!

BT sa...

kan verkligen rekommendera en kindle! Har en Kindle paper white som jag älskar! Funkar jättebra att läsa med i sängen när en inte vill störa annan person i sovrummet med läslampa. Perfekt oxå att kunna shoppa ny bok direkt fr Amazon i sängen om en bok precis tagit slut och en inte känner sig färdigläst för kvällen. Läser mkt på engelska fr Amazon, men har oxå köpt fr E-bok på svenska och använt deras skicka till Kindletjänst. Har tyvärr inte använt Kindlen så mkt alls sen jag fick barn i juli, men snart hoppas jag komma igång igen!

Malin E sa...

Hej! Läser din blogg men har inte kommenterat förut. Har inte riktigt hittat orden tror jag, men berörs otroligt av dina ord och känslan i allt du skriver. Upplever dig som en otroligt varm, mjuk och stark människa som jag blir inspirerad av. Läste en himla bra krönika idag och ville bara dela den med dig, hoppas att det känns okej! Misstänker att det inte går att anamma direkt på din situation, men tyckte andemeningen i den var så fin och andades så mycket fint.

http://mama.nu/artiklar/jag-saknar-dig-mamma-lat-barnen-vara-ledsna-i-fred-pa-forskolan/

Malin E sa...

"...men tyckte andemeningen i den var så fin och andades så mycket fint." Bra där Malin. Varför skriva en sak en gång när man kan skriva den två?