14 augusti 2015

Sista fredagen som föräldraledig

Fem i tolv och tiden går! Sakta. Sitter på en bänk utanför Farsta i naturen någonstans. Ivan sover i vagnen i skuggan. Klockan ett har vi terapi. I morse lekte vi med arve och Hanna och det plaskades i vattenbryn och röjdes med olika fordon i plast. Enligt min fitbit sov jag 9 timmar och 52 minuter i natt. Det stämmer alltså inte men möjligtvis låg jag "stilla" så länge med tanke på att jag gick och lade mig 21.00. Ivan försökte köra samma vakenprocedur imorse vid fyra som i går morse men den här gånger bar jag snabbt över honom till min säng. Lättare att hålla honom nere så, jämfört med att sitta hängande med krokig rygg över spjälsängen i dessa tider. Då sov han vidare till sju. Själv svettas jag floder (både i sängen och nu, utomhus) och försöker få klart för mig om barnvakt några timmar på eftermiddagen vore en bra grej eller inte. Kanske se en bio? Ja, va? 

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, barnvakt! 👍🏻 Det gäller att hugga de små stunderna, när de dyker upp!