27 september 2015

37

Fyllde år idag. Tekniskt sett fyller jag år i några timmar till men det orkar jag inte. Jag ska sova om tillfälle bjuds vilket är tveksamt - Ivan har haft en för jävlig hosta sista dagarna (vid vilan, inte så mycket vaken) och nätterna och särskilt mycket sömn blir det ju inte. Men det gör inget. Fy 17 vad jag genomgår något slags nyförälskelsefas i honom nu. Han är så ROLIG och SMART och VERBAL och UNDERBAR. Orkar knappt. 

Igår sov han med min syster som var nattvakt då jag själv sprang på fest och sedan tog en drink på bleck och sedan sov i digges familjs tomma lägenhet. Det var härligt men för kort. Har så stort underskott på vintimmar med mina vänner att en liten kväll känns som en droppe i havet - snopet och avhugget och lite tomt när det är över. Hoppas fet blir fler tillfällen snart. Att sova borta var ungefär som i nyc för några veckor sedan - sov mellan 02 och 06 och sedan var det kört. Ville bara hem. Inte vet jag varför för jag var trött och bakis och liksom i behov av sömn, men kroppen lyder ju inte. Så 7.30 gick jag hem. Hängde med Ivan och Bea och drog till stora blecktornsparken, vinkade av bea som stack hem till Uppsala, gick hem och lade ivan som ägnade 50 minuter åt att hosta intensivt i sömnen och sedan sova djupt i ytterligare 40 min. Då väcktes vi av att min bror och svägerska och mamma kom, det vankades olika fikagrejer och presenter, min kusin och hans son anslöt, sen kom Ivans farbror. Vi gick till parken en sväng med barnen, sedan skildes vi åt och Ivan fick middag hemma. Sen kom Frida och Frans och Inez, nu 5 veckor, och jag fick fish tacos! Alltså ÄLSKADE denna turn of events på dagen, att landa i en soffa och få jättegod mat och stillsamt häng med favoritpersoner, så lyxigt? 

Sen gick de hem och jag borstade tänderna och kastade mig i sängen. Och lade mig. Detta är mest en minnesanteckning om jag nån gång undrar vad jag sysslade med på min 37:e födelsedag. Den var bra! 

4 kommentarer:

Anna sa...

Hurra och grattis bästa du!

Mia sa...

Grattis så här en dag efter...

egoistiska egon sa...

Grattis i efterskott!
/Evelina

Colombialiv sa...

Grattis i efterskott!