4 september 2015

Äntligen fredag!

Dimma ute, dimma i skalle, jag och Ivan ligger nedbäddade i soffan (han har börjat säga "mysis" varje gång en filt närmar sig hans kropp, hans version av "mysigt"), han tittar på gårdagens Bolibompa och jag på Nyhetsmorgon (som också startar en insamling till flyktingarna vid Medelhavet - BRA) och gottar mig åt att det snart är helg. Efter förskolan idag kommer Ivans farmor och farfar, och vi äter en tidig middag. På kvällen tänkte jag börja en ny serie på Netflix (så onödigt att jag lägger mig nio när jag ändå inte somnat förrän tolv för det allra mesta?) och imorgon träffar vi Maggi som ska klippa min lugg och Ivans frilla samt fika och leka med oss (och sin nya bebis). På söndag tror jag inte vi har några planer alls ännu men det dyker väl upp. Inatt slapp vi förresten hosta (luftfuktare och honung eller färdig förkylning redan? Vem vet?) men det är RÄTT MYCKET mardrömmar och små-uppvak nu alltså. När jag flugit upp och ned till Ivans säng cirka tusen gånger gav jag upp och lade honom bredvid mig i sängen. Sämre sömn för mig men ändå bättre, så jobbigt att häva sig ned över en spjälsäng var tredje minut typ. 

Ja, det var väl det. Hej blogginlägg om ABSOLUT inget alls. 


Inga kommentarer: