3 september 2015

De bara går

Dagarna och dagarna. Sig lika och olika. Inatt var det hell pga hosta och nattskräck, var säker på att förskolan skulle ringa hem mig tidigare. Men icke. Han hade ätit linsgryta och varit glad och inte hostat alls. Hängde hemma med Lena i två timmar tills jag själv anlände, då var han peppad och lugn och rolig och busig och inte alls så argtrött som igår. Åt massor av middag. Gick ut en stund på gården, plockade stenar och tittade på flygplan. Gick in. Åt välling. Somnade snabbt. 

Lärdom: det är ganska svårt att förstå barn och de följer ingen vettig manual. 

Själv mår jag MYCKET suspekt och har tagit tempen tre gånger under kvällen. Den visar normalt, så jag kanske bara är jättejättetrött då? 


Jag gillar den här årstiden som pågår precis just nu. För mig skulle det gärna alltid få bli mörkt vid åtta och nätterna får alltid vara svala. Om några veckor fyller jag TRETTIOSJU. Jag är alltså bara några år ifrån 40. Sweet lord ändå, det har gått fort. 

Inga kommentarer: