24 september 2015

Det är okej

Oj, det blev torsdag. Den här veckan sprang liksom ganska fort fram kan jag tycka? Det här har den innehållit hittills: 

- En middag med min bror och svägerska.  
- En frukost med Lina och Digge (se bild nedan)
- En eftermiddags-playdate med Erika och Ayton. 
- En kväll med Ivans farmor och farfar.
- En spontan bio (se inlägget under) 
- En lunch med min kusin (se bild nedan) 
- En riktigt dålig natt sömnmässigt
- Två halvbra nätter sömnmässigt 

Tja, som ni ser: inte så mycket att orda om ändå. Livet och förskolan och jobbet och resten flyter på rätt okej. Ivan har lite nattskräck ibland men inte alltid, och mellan varven har vi helt godkända nätter. Känner mig inte depraverad på sömn, så att säga. Har också så sjukt mysiga kvällar och läggningar nu. Är kär i min unge och han i mig. Tycker det är inspirerande att gå och jobba och känner hur jag börjar komma ifatt med allt: vem jag är på jobbet, vad jag gör där, hur snabbt kan jag jobba och fortfarande göra det bra, vad vill jag utvecklas inom, vartåt ska jag.  

Det enda jag inte fattar är detta: å ena sidan vill jag att någon annan ibland ska kunna lägga Ivan så att jag kan ta ett glas vin eller en kvällsfika med vänner, eller gå på bio, men å andra sidan tycker jag det låter asdeppigt att lämna honom på förskolan på morgonen och sedan inte träffas mer förrän nästa morgon då man kliver upp tillsammans, och då direkt gå och lämna igen? Detta har gjort att jag i princip inte känner någon (utan hans mormor och hon har sällan tid) som kan lägga honom och som jag själv vet att det funkar med över en kväll. Vilket i sin tur gör att tröskeln för den här bion eller kvällaktiviteten känns ännu högre. Dvs - och det är inget jätteproblem så vi behöver inte ta ledigt från jobbet och åka på konferens för att lösa detta men ändå - jag har inte riktigt så mycket "liv" på gång efter klockan 19 då Ivans god natt-procedur hemma börjar. Han lägger sig tidigare nu förresten, när förskolan rullar. Är tröttare på kvällarna, jag misstänker att de inte precis sover vare sig 1,5 eller 2 timmar där. 

Oh well. Det här får vi ta och lösa vid ett annat tillfälle, tror jag, för som det känns nu vill jag vara hemma om kvällarna (och ska också erkänna att jag själv lägger mig typ 21.30 these days) och! Massor av utropstecken följer! På lördag kommer min syrra och sover med Ivan så jag får gå på en fest! Och stanna ute länge med vännerna! Och sova borta så jag inte behöver ha jouren! Och ååååh snälla goda rara gör så varken jag, Ivan eller min syster blir sjuk nu, det MÅSTE få hända detta. Så sugen! 

Okej over and out. 




1 kommentar:

BT sa...

Helt orelaterat - men har för mig att Ivan haft torsk? Penslade du med vichy-/sodavatten (vad för pensel?) och hjälpte det eller fick du nån medicin? Hur lång tid tog det innan det försvann?