13 september 2015

Diddi (inte babblaren)

Idag red jag första gången på ett halvår och när jag säger att jag red för ett halvår sedan menar jag att jag red ytterst sällan och sporadiskt pga nybliven änka och ensamstående i sorg- och flyttkaos och innan dess var jag nyförlöst och innan dess gravid så det var med andra ord en mycket ringrostig person som kom till stallet idag. Och en mycket ringrostig person som satt upp på en av stallets nya hästar - Diddi - och red. Hon var fin, ung och snäll och lite valpig och behövde en stadig hand och en stabil sits men ville jobba och var positiv. Synd att jag inte riktigt kan erbjuda vare sig det ena eller andra nu för tiden. Men det var härligt i alla fall. I höst ska jag försöka få till det med ridning åtminstnne varannan söndag, och vips kommer en annan tid när barnvakteri och annat går lättare och då kommer jag plocka upp ridningen på annat än dålig glesnivå igen. Så säger vi.

Imorgon blir det träningsvärk.


Inga kommentarer: