11 september 2015

Fjärde veckan gillt

Nu har jag jobbat snart fyra veckor och här nedan, några av de härligaste grejerna med att gå till ett jobb och umgås med vuxna är

1. Att sätta på sig annat än parkvänliga kläder och sminka sig och tjoffa ihop en frisyr med tusen hårspännen 

2. Att läsa sin kindle på tunnelbanan till jobbet (eller att ta sig tid att promenera och då kolla på helt magiska morgonväder). 

3. Att börja tänka, prata och göra annat än barnrelaterat. Hitta lite av sin egen person igen, aktivera delar av skallen som legat i träda. 

4. Att gå hem, få susning i maggropen över längtan att träffa sin unge igen alldeles snart. 





3 kommentarer:

SARA sa...

Exakt så! En liten smak av den gamla forna friheten, och ett "just ja, det är ju såhär jag är, sånt här jag brukar tänka på". Har fokuserat så mycket på barn det senaste året att hjärnan inte fått plats med n å g o t annat alls. Det var skönt att ta några första steg mot att börja hitta tillbaka.

egoistiska egon sa...

Ja, fy så härligt det är att kunna kombinera sitt gamla jag med det nya.

Maija sa...

Jag minns att jag älskade känslan av att vara bra på något. Med första barnet var det så mycket trial and error för mig, men på jobbet fick jag bekräftelse på att jag gjorde saker rätt.