8 september 2015

I love my kindle

Jo, angående kindlen: älskar älskar älskar. Jag har infört surfa-jobba-kolla-mobilen-curfew till 21.00 och efter detta ligger jag bredvid Ivan i sovrummet, har kindlens backlight på typ 5 av 20, läser och fnissar till Lena Dunham. Fattar jag inte ett ord på engelska markerar jag det så kommer en förklaring. Tycker jag ett stycke är briljant så markerar jag och det hamnar i mina clippings. Boken berättar hur många procent in i den jag är eller hur många minuter ungefär det är till slutet på kapitlet. Av ljuset blir jag inte pigg och stimmig utan trött och dåsig (alltså detta är för mig en bra sak, så ska läsning på kvällstid funka tycker jag, man KAN dra upp ljuset massor). Kort sammanfattat: älskar den. 

4 kommentarer:

SARA sa...

Ah bra tips! Kan du inte länka till den du har exakt?

Schmarro sa...

Hmm alltså jag vet inte vilken jag har exakt men den fanns på webbhallen och kostade 1399 kr, kanske det kan hjälpa. Men kindle paperwhite heter den iaf. Och så nåt modellnummer på det.

SARA sa...

Det hjälpte! Gissar att du har den här: http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/223393-amazon_all-new_kindle_paperwhite_3-6-inbyggd_belysning-300ppi-with_special_offers&atcl=search:result

Tack för tips!

Cattis sa...

Tack för recension, blev ännu mer sugen på en nu.