9 september 2015

Morgonstund har gnäll i mund

Här vare surt. Surt surr surt. Ivan sov som en kratta för jag vet inte vilken natt i rad, vilket förstås innebär att jag också gör det. Om vi samsover slipper jag hoppa upp sjuttio gånger per natt och dutta och vyssja och hyssja hukad som en krok över hans spjälsäng, men alltså detta barn och hur han bråkar med sängen? ALLA kuddar ska han ha. Inte under sig utan liksom gräva sig ned under. Tror han att han är mullvad eller? Och måste det komma gnälliga ljud ur honom så fort han rör sig det allra minsta (aka typ HELA TIDEN mellan ca tolv och två?). Och MÅSTE jag vara så jävla värdelös på att slappna av så jag ligger vaken två timmar efter att jag släckt och lagt mig? 

ÅÅÅÅH grrrrrr vad det inte flyter bra nu alltså. Ivan vaknade vid sex, irriterad och gnällig från start, jag likadan. Har noll buffert för mys och tröst och förståelse och bara "ja du Ivan jag tycker också att det är skittråkgt att gå upp nu klockan sex efter sen här natten" som en himla martyr. 

Sovlösningar önskas. Tror det har med förskolan att göra, detta. Inte exakt mardrömmar men otroligt lite djupsömn och otroligt mycket röja runt i sängen, trilla ur ibland pga måste tydligen klättra till alla kanter och häva sig ut, och gnälla och ropa MAMMA och ATTA hela himla tiden. Bah. 

Inga kommentarer: