25 september 2015

Till Cecilia, whoever you are (och om tacksamhet)

Det händer ibland att jag får brev av er, bloggläsare. Någon enstaka gång har ni varit arga på mig, men alla andra gånger har det varit så fint och varmt och omtänksamt och kärleksfullt att jag nästan trillat av stolen. Tänk att orka göra en sådan sak? Leta upp nåns adress. Skriva några rader - för hand! - på ett papper eller två. Kanske lägga i en liten present. Sätta på ett frimärke. Gå till brevlådan. Lägga på.

Jag är så rörd och tacksam för det brev jag fick idag som skvallrar om ett stort hjärta hos avsändaren och dessutom innehöll sömntröst och två biljetter till ett museum som jag och ivan ska besöka inom kort. Underbara människa, vem du än är: tack.  Det är EXAKT sånt här som får mig att känna ett sånt himla hopp om framtiden och en känsla av att okej, men ska världen vara såhär himla varm och fin, då tänker jag vara med hur länge som helst. 

På tal om tacksamhet, även, kommer här min status från i morse med ett citat jag tycker var så sant och värt att dela. 




2 kommentarer:

Cecilia sa...

Fint att du blev glad. Det blir jag glad för!

Colombialiv sa...

ÅH så fint!