9 oktober 2015

Mmmmmm

Äeh men alltså NIVÅN av tröttma jag upplever typ från sju på kvällarna den här veckan? Är det normalt? Orkar knappt ta mig ut ur sovrummet när Ivan somnat men tvingar mig pga 1. Det är ändå härligt att lägga sig med borstade tänder och tvättat fejs, samt 2. Det brukar finnas några todos kvar på lilla listan för dagen. Men det är tungt alltså. 

Idag har jag verkligen ickepresterat på jobbet också. Halvlegat i en fåtölj och saker som borde tagit en halvtimme att fixa, läs boka en resa till London för en mässa två dagar i december, har tagit typ en hel eftermiddag. Så mycket meck att ta hänsyn till när en ska rådda ett barn som inför resan ska förflyttas till Uppsala och en mormors arbetsschema att hålla koll på, och annat. Klockan blev i alla fall halv fyra till slut och då begav jag mig till dagis, nej jag menar förskolan, där ivan var en av tre barn kvar. Klockan kvart i fyra. Gud vad tidigt alla verkar kunna hämta, tänkte jag då. Eller så var det för att det var fredag. Ivan verkade dock inte misstycka att vara kvar, jag fann honom halvliggande hos sin favoritpedagog, övandes på att räkna till fem. Hade inte ens bråttom att komma till mig när jag ropade. Så skönt. 

På "kvällen" (dvs mellan fem och sju) åt vi middag och lekte hos Lisa och Ruben och Bill och detta var mycket mysigt. Jag fick ett glas vin, Ivan tog två portioner pasta, barnen lekte glatt och friskt (Böda var sjuka samtidigt men Bill i vattkoppor och Ivan i tredagarsfeber) och när båda ungarna började snubbla och låta högt sådär som lite väl trötta nästan-tvååringar gör så rullade jag mig och mitt hemåt. 

Ännu en rolig vecka på jobbet är till ända och till höjdpunkterna räknar jag bland annat eftermiddagen då jag fick utbildning i att klippa film, lunchen på Arirang, dagen när min gamla kollega Faje från tiden på NG kom på möte och ett par, tre roliga internskämt jag skrattat gott åt halva veckan. Så mysigt att jobba just nu alltså. 

Imorrn ska ivan umgås med sin nya barnvakt Hibak en stund på kvällen och jag får gå till bleck och snabbfira Erika som fyller år. Bra så. 

1 kommentar:

egoistiska egon sa...

F var en av två barn kvar idag vid 16. Pedagogen påstod att det var för att mer än halva förskolegruppen var sjuka (!).