22 oktober 2015

Puh

Pust vilken dag. Så trött i hjärnan efter sju föreläsningar i rad. Kämpa, hjärnan! Orka ta in ny information! 

På mitt jobb funkar det så att alla som åker på externa events där kunskap eller insikter inhämtas delar med sig av detta till resten av gänget (eller sin avdelning eller de berörda allra minst) när de kommer tillbaka. Det handlar ofta om att sammanfatta i textform och lägga i gemensam mapp kring trendspaning eller omvärldsbevakning, men inte helt sällan också om att köra en "dragning" om det inhämtade nya inför de andra i personalen. En sympatisk och bra grej tycker jag. Vi är ett företag där många är ute på olika håll samtidigt. Vi får tillfälle att lära ganska mycket genom varandra. Plus att jag tror att känslan av ett vi ökar och att man minskar den där tråkiga gamla risken att det uppstår något slags avundsjukt misstänkliggörande typ "jaha nu ska hen till USA igen och säkert bara GLASSA". Eller tja. Ni fattar. 

Hur som helst så avslutade jag arbetsdagen med att sammanfatta konferensen / mässan, och sen drog jag hem. Till en extremt trött och gnällig pojke som inte var utvilad när han vaknade imorse (pga ovan nämnda mässa - jag behövde väcka honom redan sju för att hinna och han hade en risig natt) och heller inte var utvilad nu på kvällen. Dålig aptit och en misstänkt liten prick på ryggen. Nu tänker jag naturligtvis på vattkoppor. Jag tänker på det jättemycket. Och har kollat med farmorn och mormor och barnvakter  inför nästa vecka. Men pricken på ryggen blev inte större eller mer utbuktande på hela kvällen, så vem vet. Kanske var han bara trött. Imorrn vet vi. 

Imorgon drar vi till Uppsala och hälsar på en av Ivans favoritpersoner i hela världen, nämligen mormor Anki. Han längtar och jag också. Hon har en spjälsäng i gästrummet där jag sover med Ivan, och vi får väl se hur vi löser det här med att jag och Ivan numera samsover. Det lär bli trångt. 

Inga kommentarer: