7 oktober 2015

Trist --- kult

Inledde dagen med att missa utvecklingssamtalet på förskolan, irritera mig på saker som att Sthlms lokaltrafik inte räcker till för alla de som behöver åka i den samtidigt, samt spilla kaffe på vit tröja. Men det blev bättre sen. Efter en rolig förmiddag på jobbet, en ännu roligare lunch med digge, ett spontanbesök på jobbet av Frida med bebis, samt ett extrainsatt utvecklingssamtal på förskolan vid hämtning (inget nytt under solen: han är ett geni, min unge, och jag ska ta med lite fler varma tröjor framöver), så var jag på gott humör igen. Firade med bibliotek, parklek, helt vanlig middag och läsande av tusen sagor innan läggning. Ivans kvällströtta stil vek hädan för hans vanliga rätt pigga dito, och inte förrän halv nio var vi klara med en mycket snacksalig läggning. Jobbade då ikapp eftersom det blev lite lite gjort på jobbet idag, tvättade håret och chattade med diverse vänner. Det var den dagen det. Imorgon ska jag bland annat utbildas i att klippa film samt äta middag med min mamma, som kommer till stan för att träffa sin artros-läkare. Det går streptokocker på Ivans förskola just nu men för detta faktum håller jag för öronen mycket hårt. Det är så mycket härligare när vi är friska. 


Inga kommentarer: