1 november 2015

En utekväll, en ute-dagen-efter

Efter tapetseringen började jag baka bröd (som inte jäste och blev hårdare än sten, synd) och laga soppa och hälla upp olika drycker (kaffe, julmust, folköl och vin i två kulörer) i olika människors (som trillade in under em/kväll) glas, och sedan följde en otroligt härlig natt som avslutades på Hornhuset och Laika och karaokeklubben Kaffe, Kaka och Karaoke (tror jag den heter?), där jag brände av tre låtar totalt. Det vill säga minst två för många. Det är så farligt med karaoke. Första gången känns URPINSAM och sedan är det bara mer, mer, mer som ljuder i huvudet resten av kvällen. Nåväl. Det var roligt. Vid ett åkte jag hem och vid två somnade jag och vid sju vaknade jag. Ofrivilligt. Damn you, kroppen som inte vet hur man sover längre.

Ägnade hela förmiddagen åt att glo på så kallade Youtubers samt att bada och titta på Gossip Girl. Klockan tre kom Ivan hem efter ett härligt dygn i Uppsala hos sin mormor och moster. Alla vänner gjorde annat, hade barnvakt, var på bio, var bortresta och vi kämpade oss fram i dimmiga parker med ganska låg energinivå hos den trötta morsan. Ändå så härligt att ha honom hemma igen. Nu sover han och jag vill snart göra detsamma.


Inga kommentarer: