14 november 2015

Umä heeej

Hej från Umeå! Vi FLÖG och det gick fan bra. Eller, okej, det gick sådär men en timme med vild unge är en helt annan sak än tre eller fyra. Det blir liksom uthärdligt ändå? Men det var en kass idé att åka utan vagn, det var det faktiskt. 


Här är det marginellt kallare än hemma och cirka en timme mindre dagsljus än hemma. Vid två kommer skymningen och så var det bra med den dagen. Ivan är mycket glad att få träffa sin morbro igen och det gick över förväntan att sova på en uppblåsbar säng i ett vardagsrum. 

Idag tog vi en lång promenad utmed vattnet nedåt "stan". Jag skulle fixa en snabb grej, trodde jag, med mina naglar men det visade sig ta nästan två timmar då min snälla bror fick gå runt med Ivan som sov i en knagglig gammal resevagn, och ut kom jag med helt förstörda händer men skitsamma. Det växer ut igen. Såhär fint var det vid vattnet. OBS "dagsljus". 

På kvällen ballade Ivan ur av oklar orsak och de sista två timmarna liknade tyvärr mer en brottningsmatch än något annat. Min absolut värsta typ av läggning: den som tar en timme då varje sekund till han däckar består av övertrött hetsig bråkig motvalls-stämning. Tänk "rymma" från sängen, skrika rakt ut i mörkret, sparka i luften, frusta och gapa och aldrig någonsin (känns det som) slappna av. Blir så ursinnig innerst inne och det känns som att han aldrig ska slappna av. Att det ALDRIG kommer gå över. Och när han väl däckar, fortfarande sur på mig, känns det deppigt att ha skilts åt som sura på varandra. Så skyller jag på mig själv igen. Borde insett att han skulle lagt sig tidigare osv. Oh well inget att göra åt. Nu sover han. Mitt stökiga älskade hjärta. 


3 kommentarer:

Angelina sa...

Hej!
Brukar läsa din blogg. Mina föräldrar bor i Umeå, de har en vagn till min son (18 månader), och en bilbarnstol, och en barnstol - som vi lånar när vi är där, annars står de bara i ett förråd. Ni får låna dem om ni behöver. Be bara din bror hämta/lämna det ni behöver hos mina föräldrar (de bor på Haga).
Maila bara om ni behöver låna nåt :)

Colombialiv sa...

Men! Du är i Umeå! Välkommen hit! Sorry att vi bjuder på så himla sempigt väder bara. Ni får komma tillbaka igen när det är riktig vinter!

Louise sa...

Babyzen yoyo! Bästa vagnen som går att ha som handbagage på flyget.