8 december 2015

Peace

Igår var en gråtig lämning - första på evigheter, och det var ju tråkigt förstås. Antar att det kan bli så efter en vecka med VAB och separation genom min resa till London. Men i morse var all ångest hos den lille borta och han föste nästan ut mig ur förskoledörren och sade hej då mamma. Alldeles bestämt. Och pep iväg och lekte med sina polare Olof och Wille. 

Just nu funkar allt ganska fint måste jag säga. Vi käkar middag och badar. Ivan sjunger och sjunger i badet. Har ett "kul skämt" som går ut på att han ställer sig i badet och säger "färdig". Då ska jag säga "har du badat färdigt nu" varpå han sätter sig och säger "INTE!" och brister ut i gapskratt. Han tycker att det är ett så hilarious skämt alltså. Jag med, mest pga hans bristande humor. Efter bad äter vi välling och sedan är det läggning. Idag hade vi inte ens en pytteliten konflikt en enda gång. Han trallade sig banne mig igenom hela sin dag. Umgicks med sin farmor och farfar efter dagis och hade svinmysigt. Fler sådana här dagar och veckor tack. Det är så vilsamt. Plus att jag hade städhjälp idag så nu är det helt rent och, eh, harmoniskt hemma. 

Joråsåatteh. Ska kolla Kobra nu och sen sova. Hashtag otroligt spännande liv. 

Inga kommentarer: