2 januari 2016

Från ett barnsjukhus

Äsch, vi hamnade på akuten. Jag var inte bara helt överdrivet orolig igår, utan en natt fylld av uppvak och gråt över ont i magen följde. Han mår verkligen inte bra nu, min lilla plutt. Här ligger vi nu, läkarna är mycket snälla och vi (dvs Ivan) jag lämnat bajs och kiss och urin för analyser. Vi väntar på provsvar. Min lillasyster är med. Hittills har vi fått veta att han inte har diabetes i alla fall. Alltid nåt. Någon typ av infektion verkar de ha hittat men jag får inte veta mer förrän alla svaren kommit från lab. Är detta en ny magsjuka? Eller samma som förra? Eller en födoämnesallergi? Oklart. Fattar inte hur han skulle plockat på sig en ny magsjuka, sedan förra har vi levt helt isolerat och han har egentligen inte träffat någon utom några få friska personer. Fattar inte heller hur detta skulle kunna vara en re-take av förra, han blev ju frisk två dagar innan jul. Dvs tio dagar sedan, typ? Eller blev han inte det. 

Jag hatar hatar hatar när han inte när bra. Håll tummarna för mer klarhet inom kort. Han kan liksom inte förlora så mkt mer vikt nu känns det som. Och jag orkar inte mer. 


5 kommentarer:

Schmarro sa...

Eh menade bajs och kiss och blod. Såklart.

egoistiska egon sa...

Hoppas de hittar vad det är (ovissheten måste vara hemsk) och att det snart går över. Så fruktansvärt påfrestande med sjukt barn.

yllet sa...

Men åh vad jobbigt!! Krya på honom och hoppas de kan se vad som gör ont så han kan få hjälp.

Tove sa...

Ååhhh krya på honom och heja dig! Bästa mamman!! Kramar

Anonym sa...

❤️❤️❤️