11 januari 2016

Kan väl lika gärna vänta ett dygn till va

Okej så han fick lite feber igår, jag flippade ur, tog ett tåg till Uppsala och Ivans mormor och moster, landade där för att de kunde hjälpa mig med honom idag så jag kunde jobba på distans vid en dator, märkte framåt läggningen att det här, det är inte ett febrigt barn. Alls. Det här är ett barn med god aptit och bra mage som inte är sjukt. Så vad gör jag i Uppsala nu? Oklart. Men där var vi ju. Och Ivan gnällde förvisso hela natten och som den hobbytolkare av barnljud i nattetimmar jag gått och blivit med åren så tolkade jag det som att han hade ont i halsen. Verkade göra ont att svälja. Men han vaknade på utmärkt humör, feberfri, och har nu umgåtts med sin moster hela dagen då jag jobbat och jobbat och jobbat, något jag även ägnade natten åt inatt, det håller ju inte att vabba en månad i sträck. 

Nu sitter vi på tåget tillbaka och imorgon - vågar man ens tänka tanken - ska jag jobba på riktigt igen. Minns inte hur man gör. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,
Oj så många gånger jag tänkt att jag ska lämna en kommentar man aldrig fått till det.
Jag är mer en läsare och inte så mycket en skrivare...
Jag har följt din blog ett tag och tycker du är fantastisk och gör ett fantastiskt jobb med Ivan.

Jag delar även alla dina tankar, nojjor och känslor gällande magsjuka, alltså allt du skriver stämmer precis med hur jag upplever det, tyvärr för det är ju som jag tror du nämnt, så otroligt energikrävande.

Detta leder mig in på en tanke, som faller in i kategorin oönskade tips, har du funderat på dagmamma till Ivan?
Vad jag förstår så trivs ni väldigt bra på er förskola och då är man ju kanske inte så inne på att byta, med tanke på inskolning etc.

Jag valde dagmamma (komunal) till min dotter mycket pga hur sjuka barn verkade bli på förskolan,jag hade även ett jobb som inte riktigt passade för vab var och varannan vecka.
Hade även träffat (via jobbet) både dagmammor och förskolepersonal som alla vittnade om färre infektioner och friskare barn i de mindre dagmamma-grupperna. De sa också att många infektionskänsligare barn byter till dagmamma.

Med facit i hand, vi går in på sista terminen nu, innan hon börjar skolan i höst, så verkar hon har varit mindre sjuk än vänners barn på förskolan. Självklart har hon varit sjuk, förkyld stup i kvarten känns det som ibland, men i jämförelse, klart mindre än många andra. Och de måste ju ändå genomlida ett gäng förkylningar etc för att bygga upp immunförsvaret.

Som sagt, bara en tanke.....

Kom på en sak till, gällande barnvakt. Vi har haft en tjej i 25-årsåldern som pluggar, som hämtat vår dotter ett par dagar i veckan.
Hennes kusin bor i Stockholm och har jobbat en hel del på förskola, jag kan höra med henne om hon har tid och lust.
Hon var vårt första alternativ som barnvakt, men då flyttade hon till Stockholm och vi bor i Göteborg.

Tja, det var nog allt för denna gången.

Tack för att du delar med dig.

Kram Therese