27 januari 2016

Lång utandning

Vet inte vad som är orsaken, men kvällens läggning landade på 30 minuter och helt utan gråt. För minnets skull listar jag här hur upplägget var, om jag behöver plocka fram det igen och detta visar sig vara vinnande koncept:

* 45 min vila på fsk, hämtades 16.00
* Middag 16.45
* Ingen skärm eller tv påslagen på hela em/kväll
* Välling 18.45
* Sagor i soffan 19-19.20
* Klassisk musik i vardagsrummet påslagen hela läggningen
* Sagor i sängen 19.30-20.00
* Sade godnatt kring 20.05 
* Släckte inte lampan men lade en handduk över så det fortfarande gick att se i rummet
* Ivan hetsade och stod och hoppade i sängen ca 10 minuter
* Apan (gosedjur) var med i sängen hela läggningen, pratade om att apan var trött och ville sova
* Ivan höll på att bli lite ledsen men kom liksom av sig utan min inblandning, upplevde att mina klappar och lugnande ord snarare gav motsatt effekt så höll mig ur vägen
* Ivan testar lite olika ställningar en stund
* Ivan tystnar och somnar 20.30

Om jag orkade och inte var så vansinnigt trött som jag är nu, och inte behövde gå igenom cirka trettio mail från eftermiddagen, skulle jag förmodligen skriva något riktigt glatt och peppat här. Tills den känslan infinner sig (troligtvis om läggningarna gått bättre några kvällar i rad och det här inte känns som ett märkligt undantag) lämnar jag er med ett stort: pust.

5 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Hurra!

Anonym sa...

Hurra! Hoppas, hoppas, hoppas att detta är blrjan pp något nytt, bättre! /Sara

Linda sa...

HURRA!

Linnea i USA sa...

Ballonger och fanfarer! (famfarer?)

Anna sa...

Ja hurra! Heja dig och heja Ivan!