7 januari 2016

Semester kind of

Idag var lämningen pissig men det nästan struntade jag i - jag hade SEMESTER och efter snart fyra veckors umgänge med en krasslig gnällis som bara velat vara med mamma och vars förmåga att ta tillvaron med en klackspark lyst med sin frånvaro, var timmarna som väntade mycket värdefulla. Så, vad gjorde jag då? Erkänn att ni verkligen undrar? Okej jag ska stilla er nyfikenhet. Mellan kl 09.15 och 14.30 gjorde jag följande: 

* duschade jättejättelänge 
* målade naglarna (blev fult) 
* svarade på ca 5 jobbmail och ringde 2 jobbsamtal 
* sprang till bion som ligger 2 min bort 
* insåg att mitt kort var borta och att jag kanske inte skulle hinna köpa biljetter pga detta missöde 
* insåg att kortet måste finnas på COOP, bara en minut från bion, sprang dit, fick tillbaka kortet 
* gick på bio, Carol, älskade varenda sekund av den 
* åt en sen och lång lunch i Söderhallarna med min vän Carolina som jobbar där 
* följde med henne till kontoret och lånade toan och blev hängande kvar ett tag till 
* tog emot ett samtal från förskolan som undrade om Ivan får äta ost (ja) och berättade att han var dålig i magen (jag vet, men det smittar ju inte) 

Sen var dagen slut. Åh, det var kul så länge det varade. Imorrn gör vi det igen. Minus bio plus klippning. 

2 kommentarer:

Lina sa...

Förlåt, men måste bara fråga... får man i Sthlm lov att ha sitt barn på fsk när man själv har semester?
Missförstå absolut inte min fråga, du är verkl värd några timmar för dig själv!

Schmarro sa...

Dette olika i olika städer men i sthlm: ja.