24 januari 2016

Söndag i umä

Hej från Umeå igen! Igår hade vi en så himla bra dag - Ivan vaknade 07.30 (trots somnade 22.30 kvällen innan och jag har mer och mer landat i att det är minskad dagvila som måste gälla fr.om. nästa vecka, 45 min testar vi med) och vi åt en underbar frukost på hotellet. Sedan mötte vi Christian och gick till Bildmuseun. Åt lunch på caféet i bottenplan. Ivan sov i vagnen. Jag tog bussen till min vän Annika som bor här med sambo och jämnårig son med Ivan (som heter ivar - mycket förvirrat för båda barnen att heta nästan samma) och barnen lekte av sig med enooooormt mycket tågbana. Uppskattades enormt hos båda men kanske framförallt Ivan som inte vistats i barnmiljöer på ett tag. Efter lekandet och fikandet var klart tog vi bussen till Christian och Malin, där vi åt middag och myste hela kvällen. Rullade hem vid halv nio och planen var att Ivan skulle somna i vagnen. Men nej. Ännu en kväll somnades det 22.15. Med en läggning på en timme. Så frustrerande dör oss båda, detta, och har nu pågått länge nog för att jag ser att han inte är trött på dagarna så jo, han har nog ett minskat sömnbehov mot i höstas. Något måste ha skett. 

I alla fall. Trots somnade 22.15 vaknade barnet glatt kl 07 så nu ska vi snart gå och äta frukost igen. iPad förresten. Vilken underbar grej att ha på "semester". 


Inga kommentarer: