22 januari 2016

Tre paddor, en mormor, morbror och tja, mor. Plus barn. I umä.

Hej från Umeå! Resan gick fint och han var en trooper trots ingen ordentlig lunch och att behöva sitta på diverse flyg och bussar när han vanligtvis dagvilar. 


När vi kom fram slocknade han som en stock (slocknar man ens som en stock?) och vi checkade in på hotellet och tog en vända på stan. Väckte det djupt sovande barnet efter en dryg timme, åt en sen lunch, gick till ett café och förstås barnbiblioteket i stan (världens bästa grej i ALLA städer - barnbibliotek), tog ett glas vin på hotellrummet med min bror, ivan ville typ lägga sig klockan halv sex, men det var middagsdags. Så vi gick ut. Ipaden har gått varm idag, som synes. 


(På bilden försöker jag få honom att äta pommes frites för andra gången idag sittande med paddan i knät, mother of the year osv). 

Efter middagen testade vi om ivan möjligtvis kunde tänka sig att somna i vagnen (hade fått välling på restaurangen) men fet var inte aktuellt på de 20 minuter vi försökte och det var så kallt ute så han fick bli med och vaken på ett glas till i restaurangen i hotellet. Varning för ännu en paddabild, kommer här: 


Oh well. Klockan nio bröt vi upp och operation läggning i främmande miljö kunde ta sin början. 22.30 sov barnet till slut. Det är en kvart sedan. Jag är så trött (samt SUR för huuuur kan ett hotell hävda att 19 grader på rummet är såhär KOKHETT - OBS i övrigt älskar jag hotellet och har redan fått byta rum en gång pga klagade på värme) och ger väl upp jag med då. 

Ändå lyckad första dag i Umeå och resan och allt det där! Längtar dock ihjäl mig till en tid då läggningarna inte tar 1,5 timme. Men det visste ni ju redan. 

1 kommentar:

Colombialiv sa...

Välkomna hit! <3