7 januari 2016

Vem är du?

Ibland undrar jag vilka ni är som läser här. Ni är ändå ett gäng. Inte så ofta som jag borde kanske. Men då och då. Jag har egentligen ingen aning, förutom genom de (underbara, underbara, underbara) av er som kommenterar och peppar mig och Ivan då och då (eller regelbundet). Av dessa kommentarer har jag nog gjort mig en bild av en genomsnittsläsare i mitt huvud. Jag tror att du är:

* kvinna 
* mellan 30 och 45 år 
* i en (troligtvis heterosexuell) parrelation 
* har barn mellan 0 och 10 år 
* varierande utbildning, jobb och geografisk position 

Så. Vågar man fråga, stämmer detta? 

Blev plötsligt så nyfiken på er allihopa. 

83 kommentarer:

Digge sa...

Du gissade helt rätt!

Josefine sa...

*Kvinna
*37 år
*singel (olyckligt)
*inga barn
*lärare i Malmö

Tack för att du delar med dig, Carolina.

egoistiska egon sa...

Haha men ja! Kvinna, 33 år, är i heterosexuell parrelation, ett barn på två år, jobbar med digital utveckling/marknadsföring/kommunikation i Sthlm.

Anonym sa...

Helt rätt! Men jag är lite yngre än genomsnittsåldern!
Föräldraledig förtillfället, annars sjukvårdsarbetande.
Öbon

c sa...

Aldrig kommenterat tidigare men läser regelbundet, vet liksom aldrig vad jag ska skriva (har väl suddat och ändrat bara denna kommentar tusen ggr, så det är väl en del av varför jag aldrig kommenterar, läser och pratar hellre än skriver, alltså är mer en pratig person än skriftlig eller hur man nu ska förklara). Gillar iaf ditt sätt att skriva och har följt dig typ sen Ivan föddes. Har själv en son på 1,5 år med min man som jag bor med i villa i Västerbottens inland. Tjej, 28 år, utbildad civilekonom och jobbar även som det. Tack för att du delar med dig! Kände att jag nu ville ge något tillbaka så därför tänkte jag att det inte var mer än rätt att jag svarade på dina funderingar :)

Anonym sa...

Spot on!
Kvinna
38 år
Gift
Två barn, 1.5 och 3.5 år gamla

Frida sa...

Kvinna, 34 år, bor med min kille vårt treåring, jobbar i modebranschen. Hepp!

Caroline sa...

* kvinna
* mellan 30 och 45 år
* i en heterosexuell parrelation
* har barn mellan 0 och 12 år
* utbildning, jobb och Göteborgsposition

Erika sa...

Jepp, kvinna 30 här i heterosexuell parrelation. Inga barn dock! Men älskar att läsa bloggar av folk som har barn så inbillar mig att jag kommer vara expert när/om jag får egna. Kommer jag få äta upp förstås.

Tillhör dom som kommenterar och peppar lite för sällan (hänt en gång...) men du får tänka att vi hejar och supportar i det tysta.

Anonym sa...

*Kvinna
*35 år
*i ett par (hetero)
*två barn,fem och sju år gamla
*civilingenjör men jobbar som kommunikationschef, i Malmö

Hittade dig via Emmelies popmorsan och har läst lite till och från under flera år. Dock mycket blyg i kommentarsfältet, sorry. Stort tack för en fin blogg, tycker du verkar vara en fantastisk person.

/anna

Annika sa...

*kvinna
*37
*manlig sambo
*tvååring (idag! Hurra!) och femåring (snart sexåring)
*fil kand, jobb i offentlig sektor (f.n. tf asylevakueringssamordnare... Det ordet!), boende i glesbygdskommun, mitt i skogen (bokstavligt talat), i Nordvärmland

Paula sa...

Kvinna
51 år
Gift
Barn mellan 18 och 23 (bara yngsta bor hemma)
Utbildning, jobb och smålänning

Erika Sörqvist sa...

Ja, ganska bra passar jag ju in :). Jag är kvinna, strax över 30, men singel och barnlös. Bor och jobbar på hästgård, och har ett förflutet inom marknadsföring/kommunikation. Då i Malmö, nu i Säffle. Livet är bra märkligt (men bra)

Colombialiv sa...

Helt rätt alltihop!
Bor i Umeå (så om du någon gång skulle hälsa på din bror och behöva fly fältet pga magsjuka eller så, bara att höra av dig).

Anonym sa...

Stämmer. Föäledig med bebis och jobbar med psykologi och bor med man i Sthlm. Läste din blogg förr men slutade när du blev gravid för att det gjorde för ont att det inte var jag och började igen när det var jag. Vi brukade springa på varandra i stallet men det vet jag inte om du minns. /C

eff sa...

Jag läser fortfarande! Har hängt med ända sedan ... hmmm, vita bloggen/blå tröjan på Blogger (eh, ja, det är ju denna då, fast förritin). Via gula på NG och Big Talk, Strange Walk och all härlighet och elände. Lär ju vara 10-årsjubileum i år vad gäller Schmarro-läs. (Jävlar i sjön.)

"mellan 30 och 45 år" stämmer.

Anonym sa...

36 år, singelmamma till tvååring, bor i Björkhagen.

Unknown sa...

Kvinna 30-45
Hetero i parrelation
Ett barn i förskoleålder
Sjuksköterska
Stockholms södra förort

Lisa sa...

Klart du ska få veta. Kvinna, 35 år, gift, ett barn 21 mån gammal, jobbar på apotek. Sitter och hejar på avstånd! Är dålig på att kommentera och vill egentligen bara tacka för att du delar med dig. Befinner mig i Frankrike.

Sandra sa...

Kvinna
33 år
Gift med Mikael
Har ett barn, 2 år
Utbildning, jobb & Sthlm
Det mesta stämde alltså!
Läst länge och känner igen min dotter i Ivan. vi har haft/har det tufft med en krävande dotter sedan födelsen. Kände så igen mig när du försökte sluta nattamma. Vårt värsta nu är att vår dotter är så extremt dålig på att äta. Haft kontakt med barndietist för detta. Du är så himla grym som lever med Ivan ensam! Och gör allt för honom!!

Anonym sa...

Mycket väl gissat!
* kvinna
* 42 år
* gift med en man
* har tre barn (5, 6,5 och 8 år)
* universitetsexamen, statligt anställd och hemmahörande i Stockholms innerstad

Vet inte varför jag inte kommenterat. Har liksom känt att jag borde känna dig för att göra det. Om jag kände dig skulle jag bjuda hem dig (eller invadera ditt hem) och låta mina barn roa ditt - de är experter på sånt (och mycket sällan magsjuka så inga direkta smittkällor).

Anonym sa...

Fick just ålderskris när jag bestämt tyckte att jag var yngre än förslaget. Men jag fyller ju 33 i år! Varför kommer jag inte förbi att jag är över 30. Resten stämmer bra med verklighet och självbild. Bor i Göteborg och har precis börjat jobba efter föräldraledighet, det är så härligt! Har kommenterat lite då och då, främst om sömn, väldigt intresserad av det vilket inte mina barn är.
/ida

Kristin sa...

Hej! Förlåt för att jag kommenterar så sällan. Jag har läst din blogg till och från i många år. Tror jag fann dig via Popmorsan från början. Och ja, allt stämmer. Jag är 31 år, snart två kids, lever i ett hetroförhållande i Göteborg. Jobbar med/för jämlik hälsa- och sjukvård.

Anonym sa...

Jajjemen, den gissningen satte du bra.

* kvinna
* 38 år
* gift
* två kiddos
* föräldraledig i Malmö

Tack för att du delar med dig!
/C

Matilda sa...

Kvinna
Strax under 30
Väntar barn nr 1
I heterosexuell parrelation
Hittade dig förra hösten efter att flera bloggar länkar till dig.

Jenny sa...

Det stämmer även på mig: kvinna, snart 39 år, gift med man, två barn på 5 respektive 1.5 år, jobbar som barnmorska i Göteborg. Jag hamnade på din blogg via Annika på Colombialiv och jag tycker du skriver så himla insiktsfullt och fint om Ivan och om dina tankar kring ditt föräldraskap.

Frida sa...

*bor med min kille och vår treåring

Anna sa...

*Kvinna
*33 år
*heterosexuell parrelation
*har 2 barn mellan 1 och 6
*ingenjör
*Göteborg
*började följa dig nån gång låångt tillbaka genom Popmorsas röda tror jag
*jag analyserar också mycket, och oroar mig för barnen. Gillar hur du skriver

Maggie sa...

Hej! Jag har läst din blogg länge och tycker mycket om den. Starkt av dig att dela med dig av allt, jag ör övertygad om att du gör skillnad.

*Kvinna
*37, going on 38
*Man
*Hund
*Inga barn än i alla fall
*Högstadielärare i Jönköping

ruffa svenson sa...

Bästa du!
Följt dej sedan du började blogga, typ för 100 år sedan :&)?!
Är 38-årig journalist i Gbg och har ingen man och inga barn.
Känner igen mej i dej, plus tycker du är så brabrabra!
Kram och heja!
Ruffa

ruffa svenson sa...

Följt dej genom alla bloggar och alla år!
Känner igen mej plus tycker du är grymt bra!
Är 38 år och bor i Göteborg.
Journalist och ingen man eller barn.
Kram och heja dej!

Evelina sa...

Hej! Tycker din blogg är fin och ärlig. Rakt in i hjärtat.
Kvinna
31 år
Sambo med en man
Inga barn
Bor i Malmö
Jobbar med utveckling på ett IT-företag

Heja er!

E sa...

Jajemen. 35 år, sambo, en unge på tre år och bor några kvarter ifrån dig på söder. :-) Precis som flera andra skrivit här så känner jag mycket igen mitt barn i din beskrivning av Ivan.

FridaKristina sa...

Kvinna, 30 år, sambo med en man, högstadielärare, inga barn. Nästan alla rätt :) Kommenterar sällan men det har hänt. Har läst i många år och hittade hit genom Popmorsa (har följt dig genom flera olika bloggar nu). Tänker ofta på dig och Ivan och är så glad att ni verkar må så bra tillsammans.

Schmarro sa...

colombialiv: men JA! Kanske redan 22-24 januari!!

Schmarro sa...

C: klart jag minns. Grattis till bebis!!

Schmarro sa...

Eff: åh, hej. Elva år blir det snart. Sjukt.

Schmarro sa...

Sandra: åh, tack. Fina ord. Vi kämpar på. <3

Anonym sa...

Kvinna, 39 från Göteborg
Gift (med en kvinna..)
Son 17 månader
Chef på internationellt telekombolag men nu mammaledig

Linn sa...

Haha, ja men det var ju rätt spot on faktiskt. Jag fyller 33 i november är gift med en man och väntar vårt första barn. Jag jobbar med ekonomi och web för ett modeföretag och bor i Stockholm.

Arne sa...

Det stämmer på mig också.
Kvinna
35
Två levande härliga söner
Reporter på lokaltidning
:)

Anonym sa...

Spot on!

*kvinna
*36 år
*gift med en man
*två barn 1 & 5 år
*högskoleutbildning, jobbar i staten, mellanstor stad

Anonym sa...

Kvinna, 30 år, i lesbisk parrelation. Har ett barn som till viss del liknar Ivan i temperamentet. Tycker om hur du skriver om föräldraskap!

Sofia sa...

Kvinna, 40, bor på Kungsholmen med manlig sambo (Gud vad fånigt det lät men heteroförhållande alltså), en treåring och en sexmånaders, döttrar båda två. Såg din blogg via många andra som jag läste och blev nyfiken eftersom jag fick för mig att vi setts i jobbet om du höll på med klick-tv? Jag var på AB samtidigt.

4everfine sa...

*kvinna
*38 år
*singel sen hundra år
*inga barn
*jobbar och bor på söder i sthlm

Har läst dig urlänge, hittade dig troligtvis via Popmorsa när det var en röd blogspot-blogg. Bloggvärlden var så fantastisk då, på nåt sätt (jag hade bl a en som hette It's gonna be fine 2009 <--- så längesen nu?!). I alla fall, jag tycker så mycket om att följa dig och läsa om ert liv och hejar massor på dig och Ivan!

Marie sa...

Hej! Jo jag har också följt dej ett bra tag. Tycker du skriver så fantastiskt fint och engagerar rakt in i hjärtat. Ett stort stort tack till dej för att du delar med dej så fint. Men jag är inte så bra på att kommentera, inser jag. Hänger med, iaf! Jo jag är också en tjej på 33 år med två barn på 5 & 2. Min pojke som är fem år påminner mkt om din Ivan, i allt. Det blir bättre och bättre, eller alltså mindre tok-intensivt menar jag väl, även om det fortf är mkt testa gränser och vilja vilja vilja så blir det ju iaf, ja, lite mildare ju äldre han blivit. Du skriver på ett sätt som har hjälpt mig mycket att förstå min son, när det har varit väldigt intensivt ibland. Så tack. Hejar på dej. Kram!

Anonym sa...

Hej hej,
Kvinna
38 år
Gift med en man
Två barn 5 och 9 år
Bor i Stockholm
Jobbar inom HR

Har också svår kräkfobi så stor igenkänning!

Kram

Fanny sa...

*kvinna
*23 år
*inga barn
*pluggar medicin

Läst i säkert 5 år med små glapp. Tycker du är grym, och så formulerar du dig så fint och smart om saker i livet.

Anonym sa...

Bra gissat!

Jag är kvinna, 33 år, gift med en man, har däremot inga barn, men är akademiker i en småstad.

Minns inte hur jag hittade hit, men jag förlorade mitt ex för tio år sedan och har jag känt igen mig mycket i din sorgeprocess. Jag är så imponerad av hur du får livet att gå runt, trots allt du sliter med.

Sandra sa...

Allt stämde!

Ja
Nyligen passerat 30-strecket
Ja
1-åring
Civilingenjör i Sthlm

och...alldeles för dålig på att kommentera!
GIllar ärligheten i din blogg. Själv lider jag av plågsam hälsoångest (gått i KBT tidigare OCH blev "frisk"), vilket tyvärr sket sig rejält när barnet föddes och vägrade äta och gick ner för mycket i vikt och hamnade på neo. Måste antagligen få hjälp igen då detta börjar bli ohållbart...känner igen mig en hel del i din ångest även fast min kräkfobi botades rejält under graviditeten (kräktes tom v. 20, oh the joy...) och fick sedan en kräkbebis.

Och den andra Sandra som kommenterat - har också en unge som äter sjuuhuuukt dåligt. Inte varit i kontakt med barndietist än, men helvete vad jobbigt det är och vilken energi det tar.

Matilda sa...

* Kvinna
* 35
* gift med en man
* kiddo 5 år
* pluggat marknadskommunikation
* jobbar med telekom
* bor på Södermalm

Läst din blogg sen jag flyttade till Sthlm 2006.

Anonym sa...

Kvinna
38 år (39 i år)
Singel
Noll barn
Jobbar med kultur.

Typ hälften rätt alltså :).
/Karin

Anonym sa...

kvinna
28 år
singel
0 barn
bor i Stockholm
akademiker
läst dina bloggar sen Sundsvall brann

Linda sa...

Hej hej, jag hänger ju här som jag alltid gjort. Och blir glad (och eh avundsjuk!) över att du är så aktiv på blogg. Guldgruva för Ivan tänker jag. Känns himla tryggt på något vis. Att va dig nära fast vi nästan aldrig ses. Kram

Emilie sa...

Heh jag verkar passa in till viss del i din gissning iaf, men lite avvikande kanske!

*kvinna
*27
*supersingel och för tillfället mkt nöjd
*no kids
*börjar strax första jobbet som civ.ing
*Stockholm

Funderar lite varför jag fastnat för dig och Ivan. Känner liksom igen mig i hur din hjärna funkar och hur du hanterar din vardag. Jag känner också på nåt sätt igen mig i Ivan. Är superkass på att sova, mycket lätt överstimulerad men samtidigt mycket rastlös och har stort behov av underhållning och sällskap. Kaosmage med diagnostiserad ibs också, plus stor emetofob. Jag känner med er liksom. Kram!

Anonym sa...

Nja, jag avviker lite.
Kvinna
66 år
Gift
Pensionär, f d it-arbetare
Två vuxna barn
Två barnbarn
Jag gillar din blogg och känner stor sympati för dina trials and tribulations. Var ensam med mina barn länge och känner igen mycket.

Emi Guner sa...

kvinna, 3 barn (8,10, 14), skribent/översättare/copy.
gift.
ett ben i new york, ett i stockholm (the motherfucker of epic splits)
utbildad till grafisk designer, en av de minst använda utbildningarna någonsin, märkte snabbt att jag hellre skriver.

tycker du skriver så bra, om allt.

sara sa...

Jag har också en tvååring som äter väldigt lite och extremt selektivt. Ett tag körde vi näringsdrycker till henne, men dem ratar hon för tillfället. Vill bara att ni ska veta att vi är fler som sliter vårt hår i frustration!

Ida sa...

36 år
Snart sambo med en man
Gravid
Fysioterapeut
Bor i Norrbottens inland (mkt skoooog) och fjäll men gillar stad mkt även!

Anonym sa...

Sjukt nära. Kvinna, 28 år, heterosexuell parrelation, barn som är 1,5, bibliotekariestuderande i Uppsala!

Anonym sa...

Mormor, 60+

Uppskattar din blogg, läser ALLA inlägg, hade svårt att kommentera från mobilen, får se om det går från gamla stationära datorn nu.

Du är en fantastisk mor och skriver insiktsfullt och intressant. Heja dig!

Agi

Jenny sa...

Stämmer bra här också!kvinna 35 år med sambo och barn på snart 3 år.

Varit trogen läsare sedan Ivan föddes och upplever många fina reflektioner när jag läser din blogg. Den berikar helt enkelt. Tycker du är helt fantastisk. Kanske framförallt för ärligheten om allt. Har förtillfället en jobbig period med Icke lyckade försök till fler barn och upplever en stark aversion emot människor som inte vågar dela med sig om sina problem och tankar som om allt bara flyter på. Hur ofta gör det det liksom, verkligen?

Kram och tack och lyckos Ivan!

Lena sa...

Oj vad du gissade rätt!
Kvinna, 44 år, heterosexuell parrelation, ett barn på snart fyra år, sjuksköterska men jobbar numera administrativt som vårdutvecklingsledare på akutklinik här i Sthlm samt ska snart disputera. Har följt din blogg länge, nästan sen start. Hittade dig via Emelies blogg och din blogg är den enda jag fortfarande läser. Tycker mycket om ditt sätt att skriva. Följer dig på insta också som Funky_nurse_1. Tack för att du delar med dig! Du verkar vara en fantastisk mamma till Ivan.

Sarah sa...

Stämmer här med!

-kvinna
-38
-gift, hetero
-2 barn (4 år + 5 mån)
-ekonomi
-jobbar i sthlm, precis flyttat till småstad och pendlar

Läst dig länge, via Popmorsa, aldrig kommenterat, men skrattat och gråtit med dig.

Anonym sa...

35 år, gift med en man, två barn på 4 och 1 år. Läser alla inlägg. Du är en fantastisk mamma. Tänker ofta på dig och andra ensamstående när jag är själv med mina barn och de driver mig till vansinne. Tänker att jag aldrig skulle orka ta hand om barnen själv. Men för barnen gör man ju allt. Du verkar ha fantastiska vänner och familj runt dig. <3

yllet sa...

Yes! 42 år, bor med man och 2 barn (7 resp 9 år). Jobbar med it inom landsting.
Hittade dig via Hanna (när du inte orkar ringa en vän-Hanna).

Anna sa...

Stämmer på mig, 34 år, killsambo och en snart tvååring. Bor i Malmö och jobbar som copywriterp på reklambyrå. Har läst dina gamla bloggar till och från och sen fastnade jag helt när jag snubblade in en dag och förstod att du var gravid med precis samma BF som jag. Tycker det är spännande och nyttigt att följa andras föräldraskap. Det ger perspektiv och nya tankar när man går igenom liknande saker, även om våra ungar är väldigt olika. Gillar hur du skriver så det känns.

Anonym sa...

Yes, stämmer väl ganska exakt.

Kvinna, snart 34, sambo med man och unge på 9 veckor, uppvuxen på Söder och nu boende i Hägersten, jobbar inom infektionssjukvård.

Läst din blogg (som är min favorit) urlänge, tror via popmorsas gamla röda från början. Så stark igenkänningsfaktor på det mesta och gillar verkligen ditt sätt att skriva. Har varit urmycket på festivaler/konserter (not so much now kanske, men en del) och vi lyssnar på samma musik har jag märkt. Skaffade vår knubbiga katt samma år som Eartha kom tror jag och nu när jag är nybliven mamma är det ju också en annan grej att läsa om dig och Ivan. Heja er! Kram/Julia

Sue-Ellen sa...

Kvinna, 38 år, gift, 2 barn, lärare.
(Lider av kräkfobi, precis som du.)

Karin sa...

Ja det stämmer verkligen på mig haha! 34 år, gift med en man, förälder till son på 20 mån, bor i Melbourne, Australien sen 9 år men flyttar tillbaka till Sthlm om en månad (gulp!!), kandidat i sociologi/genusvetenskap o har jobbat med (mot!) trafficking etc.
Har följt dig sen.... 2006! Hittade dig genom Emelies popmorsa-blogg tror jag. Har bara kommenterat sen du fick barn (tyckte du var så sjukt cool förr och vågade ej kommentera knäppt va?) då det känns som att vi nu har nåt gemensamt typ?
Din blogg berör mig nåt alldeles oerhört och jag uppskattar verkligen att du delar med dig så generöst av ditt liv, älskar alla detaljer kring livet med barn. Minns alla långa amningsnätter i början och att jag liksom fick tröst av nån annan som kämpade med samma saker. Det låter kanske löjligt/stalkigt/knäppt att säga hur mkt jag kände/känner med dig när du förlorade din partner men vill bara säga det igen. Äsch så futtigt det låter. Ibland när jag kommenterat tidigare känner jag att jag låtit hemskt beskäftig/självgod (speciellt när du efterfrågat föräldratips typ) och det vill jag INTE vara så ber om ursäkt om du uppfattat det så!

Anna sa...

Stämmer bra, 40 år kvinna med make och två barn 4 och 6. Bor i Stockholm och hittade dig via Popmorsan för länge sedan. Mkt igenkänning då i utenätter, vänner och allmänt vuxenfamlande. Och nu när en är vuxen med barn famlas det fortfarande, inte lika mycket men ändå. Det är väl så livet är. Uppskattar ditt sätt att beskriva och berätta. Och hoppas att du och sonen får lite flyt snart. Du är bra! Och tack för att du bjuder in oss- och vi är många som tänker på dig. Kram/Anna

Anna sa...

Stämmer ju bra. 40 år med make, två barn 4 och 6. Bor i Sthlm och hittade dig via Popmorsan. Mkt igenkänning då med utenätter, vänner och allmänt vuxenfamlande. Famlar fortfarande om än inte lika mkt. Hur som helst, uppskattar och gillar hur du skriver och beskriver. Hoppas du och sonen får lite flyt snart. Du är bra! Tack för att du bjuder in oss. Kram!

Emma sa...

Kvinna, 37 år, heterosexuell parrelation, inga barn än, jobbar som barnskötare och bor vad jag antar nära dig på söder.

Anonym sa...

Kvinna
42
Ensam (frånskild / nyskild / sorgsen)
0 barn
Lärare / författare
Läser för att du skriver om sorg och överlevnad,
det intresserar mig
För att du inte förskönar
För att du tänker och känner så det knakar

Anonym sa...

Stämmer löjligt bra; kvinna 35 år, två barn varav sonen är väldigt nära Ivan i ålder. Bor i Karlstad tillsammans med barnens far. Journalist, men skolar om mig till socionom. Får ut så himla mkt av att läsa dina inlägg + kommentarerna, TACK för möjligheten att läsa! /Elin

Lina sa...

Stämmer så bra! Kvinna på 37, två barn på 1 och 4. Heterosexuell, gift, bor i Halland. Statsvetenskaplig utbildning och jobbar inom kommunen. Hittade hit förra året någon gång genom länk från Popmorsa tror jag, önskat jag hittat hit tidigare:)
Kommenterar generellt väldigt sällan bloggar och sällan här med, men ändå nästans oftast här då mitt stora barn är/var lik Ivan i mycket.

Anonym sa...

Hej!
Kvinna 43 år. Sjuksköterska. 3 barn (16, 13, 11). Bor med mina barns pappa i Söderköping.
Läser för att jag tror att jag skulle tycka om dig i verkligheten också.
Tack för att du delar med dig!

P sa...

Stämmer på mig! Kvinna, snart 37, sambo med pappa till vår 6-månaders, jobbar med kommunikation och bor i söderförort i Sthlm.
Kommenterar sällan, mellan läser sen länge pga du skriver så bra och roligt att få inblick i ditt liv och dina tankar. Hittade hit via Popmorsa, tror jag började läsa nån gång när du var i NY för läääänge sen och jag också var där. Sen gick vi förbi varann på ett fik där och även här i stan. Har nästan varit på vippen att säga hej för att jag tänkt "den där personen känner jag så väl igen", innan jag kommit på att det är pga din blogg och du har ingen aning om vem jag är. Skum känsla det där att plötsligt se nån som en läst om och av i flera år IRL. Har hänt även inträffat med andra bloggare, stod t ex bakom Popmorsa i en toakö en gång på en Nöjesguidenfest.

Anna sa...

Kvinna
29 år
Singel
0 barn
Jobbar på Försvarets Materielverk i Boden.

Har följt din blogg sen.. 2007 kanske :)
Är jättedålig på att kommentera, men jag tycker att du skriver intressant, och jag beundrar ditt föräldraskap.

Anonym sa...

Halloj Carro! Jag är kvinna, 34 år, lever med pappan till våra två barn-4 år & 1,5 år. Delägare i familjeföretag i Blekinge.
Hittade dig via Hanna Rosell, precis efter att din sambo gått bort.
Blev totalt överkörd av ditt sätt att skriva och läste ikapp mig på hela dig!
Kommenterar ibland, gråter ofta när du har motgång och vill också "råka se dig på stan"! Tack för fantastisk blogg Carro!

Cattis sa...

Hittade din blogg för hundra år sedan, du har flyttat bloggen ett par gånger, genom ett ex tror jag faktiskt att det var.
Sen stämmer det bra det där.
Kvinna.
44 år (även om det är på målsnöret)
Förlovad
Två bonusbarn på 10 och 14
Webbredaktör

Erika L sa...

*Kvinna
*39 år
*Make
*4-årig son
*Jobbar i bokbranschen och bor utanför en stor stad.
Jag hittade hit via Hanna Rosells blogg och älskar att få följa dina tankar och funderingar om föräldraskap och hur det är att ha ett intensivt barn. Känner igen mycket hur min son var/är men även hur jag själv funderar och fungerar.
Du och Ivan har en sån fin relation och det är fantastiskt att han får vara den härliga person han är. Jag har upplevt att många tyckte/tycker att vår son är problematisk eftersom det inte går att göra hur som helst med honom - han är envis och känslig och man kan inte vara spontan - och att det är något vi borde försöka ändra och det är som balsam för själen att hitta någon annan som också ser sin son för den han är och inte försöker ändra honom.
Ha det fint!

Anonym sa...

Rätt gissat!
Kvinna
35
Hetroförhållande
3 kids. 7, 5 och snart 1
Marknadsassistent. På hotell.

En vän berättade om din blogg och jag blev fast. Har liksom en känsla på att jag sett dig på avstånd i Stockholms klubbliv typ 2000ish. Metropolis tex. Och jag har läst popmorsabloggen och kände igen dig därifrån.

/Lisa