6 februari 2016

Allt inställt samt jag och Murphy och Bodil

Okej, Ivan fick feber inatt, har varit fruktansvärt ynklig idag, ingen får komma nära (utom jag) och sammanbrotten duggar tätt, tätt. Är på knäna av trötthet här. Och ingen återresa till sthlm för att gå på fest eller sova kommer att ske och så var det med det. Varför är jag inte förvånad? Frågade hon bittert. 

Men skit i det nu. BODIL MALMSTEN. Jag vill bara säga att det finns ingen, ingen alls, som jag sett upp till så mycket inom det här med text och språk. Inte när det gäller ton, rytm, ordval, melodier i satserna och så hela innehållet, det som sägs och inte sägs men förmedlas ändå genom hennes texter. Hon var så fantastisk. En idol har gått ur tiden. Hennes dikt "det här är hjärtat" är på riktigt det absolut vackraste jag läst. Fan vad du ska saknas, Bodil. 

http://www.svd.se/en-sorg-som-knuffas-pa-bussen

1 kommentar:

Anonym sa...

Så tråkigt med inställd fest. Två kollegor m äldre barn började prata häromdagen om hur de saknade mysiga vabbdagar. Jag ba "hehe skämtar ni?" Kanske det mysiga ligger framför oss. Nu är det mer paniiiiik