3 februari 2016

Sluta vabruara

Men GUD vad alla tjatar om "vabruari" överallt, jag får panik. Om jag förstått saken rätt är februari den månad då vi svenskar tar ut flest VAB-dagar och det beror på att det är vinter och alla barn är inomhus mer och virusen flödar? Alltså, jag fattar inte varför inte detta lika gärna skulle kunna ske i december, om december är kall, eller mars? Eller januari?

Men men. Går väl runt här med den eviga pre-apokalyps-våndan då. Månaden ut.

Hatar VAB. Hatar VAB så intensivt att jag ägnar orimligt mycket tid på att oroa mig för VAB.

Så då vet ni det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag fattar inte heller. Å andra sidan har jag vabbat sedan igår. Finns säkert nån logisk förklaring. Typ att sjukdomarna eskalerar just nu, likt en epidemi?? Sen blir alla friska samtidigt ;)