18 mars 2016

Efterlysning: reserv-apis

Okej, nu har jag kollat på två Åhléns och ingen har den inne fortfarande. Jag har fått okej att förskolan att köpa en annan och lämna hos dem och därmed adoptera apisen som nu är Ivans allra bästa vän och ständige följeslagare. Igår hade den även bjudits på tomatsoppa (fläckig smiley) och behövde alltså ytterligare en tvätt. Jag söker nu med ljus och lykta efter fler av samma sort för att skaffa mig åtininatone en reserv. Några av er hade kommenterat på mitt förra inlägg och min instagrambild tidigare i veckan. Men säg ärligt, är det någon som ABSOLUT inte skulle sakna sin om jag köper den beggad av er? Betalar naturligtvis för den. Och frakt. 

Skulle ni i så fall palla att maila mig på schmarro at gmail punkt com? Jag och ivan blir er om inte evigt, så för närvarande intensivt, tacksamma. 


9 kommentarer:

Anonym sa...

Inte helt snarlik, men kanske värt en titt:
http://www.gladaapan.se/leksaker/nallar/slackajack-mjukisapa

Schmarro sa...

Tack för tips! Vi har massa andra gosedjur hemma, en del apor, och hittills är det bara denna han älskar, så i första hand ska jag försöka sondera terrängen efter precis exakt likadana. Men i andra hand kanske en snarlik kan duga!

Arne sa...

Jag ska kolla om vi inte har en sådan apis liggande hemma som inte används.
I så fall får ni den så klart. Jag är inte säker på att färgerna stämmer överens... jag är heller inte säker på VAR den är, så här två år efter flytt.

Sandra sa...

Jag älskar att leka detektiv...och nu undrar jag om det inte är denna apa det handlar om?

https://www.toysrus.se/serier/my-friend/my-friend-haengande-apa-graa?id=635614&vid=090835a#.Vuvk9k32Zzk

Väldigt lik iaf!

//Sandra

Annika sa...

Har den sålts på Åhlens? Hittar den inte på Åhlens hemsida - annars kan jag kolla på Åhlens i Umeå om de har någon kvar.

Schmarro sa...

JO! Den är det!!!

Mer sur sa...

Ge den ett katthalsband och skriv ditt telefonnummer och Ivans namn på, skriv på tvättrådslappen om den finns kvar. Skulle apan mot förmodan komma bort så kan den komma hem igen. Vi har på 12 år glömt vårt djur en gång, hemma hos bonusfarfar, så det var ju inte så allvarligt. Jag tänker att viktiga saker kommer man ihåg. Det är nycklarna, plånboken och apan. Behöver ni verkligen reserv är det väl kanske jag försöker säga :)

Schmarro sa...

Nä, "behöver" är väl i det här fallet lite att ta i. Men det vore rätt bra. Så att den kan glömmas av en barnvakt på förskolan och ändå finnas redo hemma vid läggning osv. Vore ju enklare om det alltid var jag som hämtade och lämnade, men så är det inte.

Anonym sa...

Jag ska leta här hemma. Finns en så mailar jag dig om adress! Mitt barn kommer nog inte ihåg apan längre, och vi har massa gosedjur så det vore bara bra om den användes.
/Maja i Gbg