30 mars 2016

Jämt är hon elva. Jämt.

Men HUR kan klockan jämt bli elva när jag är fast besluten att ta en tidig kväll pga trött? Fattar ej. Kanske för att barnet mitt aldrig somnar före 21.00. Idag närmare 21.30. Kanske därför. Lite jobbig övergångsfas detta, när han uppenbart har lite för mycket energi kvar vid halv åtta då jag tycker vi ska gå och lägga oss, men samtidigt verkligen behöver sin vila på förskolan eftersom, ja, det känns som han behöver pausa mitt bland alla intryck och barn och så. Som att hans hjärna behöver återgå till ruta ett i mitten av dagen, för att hänga med i allt som händer, men ändå så finns det lite för mycket pigghet kvar i kroppen framåt kvällen sen. Nåja. Det reder sig med tiden. Kanske börjar bli läge att låta honom gå lite längre än till fyra då jag hämtar på "mina" dagar. Hmm. 

Idag var det i alla fall inte jag som hämtade utan hans fina barnvakt. Själv jobbade jag, bland annat med att fixa en stor kalender på sisådär fyra meter, på en vägg i vårt kontor. Efter att ha sett en bild på mig själv in action tänker jag att oj, är det den där frillan jag sportar i profil alltså. Ganska skröfsig, om jag får säga det själv.


I alla fall. Jobbade och tog sedan ett glad vin med lina och Emelie på Babylon. Hämtade ut en paket från gulliga rara fina bloggläsare Marie som skickat, tadaaaaa:


... Och därmed var problemet med reserv-apis löst. TACK, underbara du. Och tack ni andra som mailat och erbjudit mig (eller ok, Ivan) apor. Nu ska jag ge tillbaka den snodda till förskolan, erbjuda en att ha hemma och en får bo under vagnen, och aldrig mer ska Ivan behöva gå aplös genom sina dagar. Så underbart och perfekt. 

Har blivit förkyld också. Såklart. Den här gången är det ingen influensa som sist, den här typen av förkylning känner jag liksom igen. Näsa-hals-symtomen finns där men inte så brutalt som när det var influensa. Skönt. 

Läste en arg, rolig och träffande text om att göra merparten av jobbet med en kärleksrelation idag. Sök på "ensam mamma röker" och "kärlekskneget" så hittar ni. Min iPhone kan fortfarande inte öppna länkar och det börjar bli mer och mer irriterande. Tex exakt just nu. Hoppas nån orkar googla för den var inte helt dum, det var den inte.

Nu, precis innan klockan slår elva, stänger jag ned allt och jagar lite sömn. Hörs en annan dag, förslagsvis imorgon. 

PS, skrattade nyss högt i sängen åt denna: 


2 kommentarer:

Concha sa...

http://ensammammaroker.blogspot.ru/2016/03/om-karlekskneget-vastvarldens-wifeys.html

Schmarro sa...

TACK <3