10 mars 2016

Ljuset, jag ser det

Att komma till sin lilla allé och klockan är efter fem på eftermiddagen och inte för att du vet säkert, för du har fortfarande inget doftsinne efter förra veckans vansinnessjuka, men du TROR att det börjar lukta vår, banne mig. Det är inte så ohärligt, det. 


Idag är allt bättre än igår, och igår var det bättre än i förrgår, och i förrgår var det bättre än dagen innan det. Har inte tagit smärtlindring mot halsen på säkert tre dygn. Bihålorna bultar och huvudvärken tittar fram sådär framåt tre på eftermiddagen, men orken börjar smyga sig tillbaka. Och barnet har aptit igen. Och leker och är glad. Och idag träffade han sin nya underbara barnvaktsperson helt utan min inblandning och det hade fått alldeles strålande. Allt det jag nyss skrev gör mig så himla glad för närvarande. Det är lite som att krypa fram ur ett mörkt gammalt hål där jag vistats länge nu, och därute är det liksom LIV. Jag tar en influensavaccin nästa höst. Påminn mig om jag glömmer, ok? 

4 kommentarer:

Arne sa...

Exakt sådär med influensavaccinet känner jag också. Nästa höst, då tänker jag inte ligga däckad i influensa och må skit i flera veckor. Det går inte.
Krya på dig!

Hanna sa...

Samma här om vaccinet. Och nasonex mot bihålor, bäst.

Schmarro sa...

Åh tack för tips Hanna. Detta är för vuxna enbart visst?

Hanna sa...

Yes. Effektivare än penicillin vid bihåleinflammation och bra även förebyggande (det sista enligt mig).