27 mars 2016

Sommartid förresten?

Alltså, det gick mig helt förbi att detta var på gång? Till skillnad från förra året då jag började lägga ivan typ 19.00 två veckor innan för att "vara förberedd" alltså herregud, varför ens? Minns inte. I år var det plötsligt bara sommartid en morgon och det innebär högst troligen att min unge somnar 22.00 idag men so be it.

Nu kollar han på Lollo och Bernie på sin iPad. Där kan vi snacka smart content marketing. Jag ser på Bingolotto, eh. Det stod på och jag fastnade i soffan. Kan inte låta bli att vrål-älska Siw Malmkvist. Hon är så underbar. Vet att min outsinliga ömhet inför denna kvinna åtminstone till 75% beror på att hon spelade Pippi på nån teater när jag var liten och vi hade denna föreställning på video, vi snackar förmodligen det där lite knubbigare formatet innan de "gamla" videobanden, och jag såg den showen cirka fem miljoner gånger. Tyckte den var roligare än riktiga film-Pippi. Skrattade ihjäl mig åt nån scen där hon snubblar på sche-ljuden, minns ej detaljerna men känner fortfarande mycket varmt för Siwan. Tur att hon fortfarande finns. Ibland känns det som alla som var "gamla" när jag var liten är döda nu. 

Okej nu bildgooglade jag och hon var ju inte alls gammal när jag var liten. Typ lila gammal som jag är nu? Dvs INTE ALLS DET MINSTA GAMMAL alltså. 


4 kommentarer:

Anonym sa...

Den där fantastiska Pippiteatern! Jag satt bredvid dig i den bruna skinnsoffan 4 miljoner av gångerna!
KOLLA I HAVRELÅDAN!!
/Bågskyttegränd 83

Anonym sa...

Den där fantastiska Pippiteatern! Jag satt bredvid dig i den bruna skinnsoffan 4 miljoner av gångerna!
KOLLA I HAVRELÅDAN!!
/Bågskyttegränd 83

Schmarro sa...

Jaaa!

Nathalie sa...

Hallå den Pippi finns på youtube!! Jag fick nostalgichock när det kom upp som en sån automatisk film efter nåt som min unge sett.