15 april 2016

Bajs

Ja, jag är helt immun mot evt äckel kring ämnet bajs nu för tiden så ni som har den helt normala spärren kvar, läs ej detta inlägg. Det blir typ så när en omger sig med barn? Diskuteras bajs hejvilt.


En sak jag funderar på nu är dock detta: ivan träffar ju barnvakter minst två gånger i veckan. Som ofta - säkert på mitt initiativ inledningsvis - rapporterar kring hans bajs. Igår var det stora trumman hemma för ivan hade tydligen bajsat två gånger på förskolan. TVÅ GÅNGER. 

Jag ba jaha och? Barnvakten lät som att det var något alldeles otroligt märkligt över det. Lät aningens bekymrad över konstistensen också. Jag ba va, det lät ju helt normalt? Och så, när jag lämnade idag, berättade förskolepersonalen samma sak. Typ "hörde du att Ivan bajsade två gånger igår"? Ännu en gång tyckte jag att detta var en ickefråga. Mitt barn har alltid gjort det två gånger om dagen. En på morgonen (oftast direkt efter välling men inte igår vilket ju förklarar första) och en på em eller kväll. Jag har alltid tänkt att det där varierar mellan barn och att allt från en gång var femte dag till tre gånger om dagen är normalt så länge barnet är pigg och frisk liksom. Vilket jag nog tänker fortsätta tro, tills någon annan säger något annat. Kanske skulle höra med läkaren nästa gång vi ska dit. 

1 kommentar:

Hanna sa...

Vad är det med folk ens. Så är det väl för vuxna också, en kompis bajsar så fort hon ätit något och en höll sig i två veckor när hon var på semester.