22 april 2016

Bra fredag

Ivan hade minsann sovit idag på vilan igen. Hurra tyckte jag. Trött verkade han ändå. Men jag fick igång honom en sväng i Björns trädgård på hemvägen. 


Var så hemskt sugen på ett glas vin när bilden ovan togs. Babylon låg bara några meter bort men där satt ingen jag kände. Så vid fem gick vi hem. Jag hade precis börjat koka pasta när Lovisa messade och frågade om hon fick komma förbi på ett glas. Om hon fick? Det var väl cirka mysigaste fredagsöverraskningen på jag vet inte hur länge. Hon kom, vi åt, vi slängde oss alla tre i soffan lagom till klockan sju. Och där förblev vi, alla tre på synnerligen gott humör, till halv tio. Ivan verkade inte tro sina ögon av allt mys - vi hade tagit ut filtar och kuddar och han ömsom lekte med sin iPad, ömsom snackade med oss. Sjöng lite. Snackade. Lekte. CHILLADE. Vid halv tio tog han mig i handen, gick in i sovrummet, stängde dörren dit och ropade "hejdå Lovisa". Sedan lade vi oss. Han somnade helt fridfullt på kanske en kvart. Inga konstigheter. Jag önskar att alla kvällar kunde vara såhär. 

Nu är klockan tolv och Lovisa har just gått hem och denne lilla tröttis ska ansluta till stället där Ivan hänger. Dvs sängen/sömnen. Herrå. 

Inga kommentarer: