11 april 2016

Eventuellt klimakteriet?

Alltså, jag har blivit en sån där som nästan inte kan sova om det är över 17 grader i sovrummet. Inser jag nu. I Umeå på hotellet bytte vi rum två gånger i vintras, jag var helt SÄKER på att det var fel på temostaterna och när de sa nej, det är 19 grader vilket är det kallaste vi erbjuder pga miljön (det gick inte att öppna fönster där) trodde jag knappt mina öron. Nu i helgen när jag sov över hos mina vänner var det samma sak - så vaaaaaarmt! Omöjligt att sova! Ingen luft! Här hemma har vi sovit med lite öppet sovrumsfönster hela vintern. Och nu kommer våren. Och jag antar att det snart kommer en period då jag börjar tycka det är olidligt varmt om nätterna igen, kanske redan i... Maj? 

Jag är nog också den enda jag vet som på riktigt vill ha en lägenhet i norrläge. Strunt samma om det är lite mörkare på vintern, om det är svalare på sommaren är det lätt värt det. 

Ja, nu vet ni det också. Antecknat, hoppas jag. 

Inga kommentarer: