10 april 2016

Fem av fem

Åh, denna helg alltså. Fem stjärnor av fem möjliga. Igår struttade vi runt på stan och lekte på biblioteket, vilade middag, stannade i någon park här och någon där, och lagom tills Ivan ätit upp sin middag (med god aptit) anslöt hans barnvakt och jag pep iväg. På FEST. Trodde knappt det var sant, andra helgen i rad jag lyckats kryssa mellan vabb för att göra något socialt på egen hand? Den här kvällen var det extra mycket frihet för barnvakten skulle sova över hos oss, med ivan, och jag skulle sova hos två vänner tio minuter bort till fots. Kvällen igår var härlig och pågick mellan 18.30 och 02.30 och bestod av hemmafest och många samtal och många glas vin. Jag är så svältfödd på sånt här nu, förutom att festen VAR underbar så känns det också som att det inte spelat någon roll alls om den varit halvdan - jag hade njutit ändå. Vänner och prata till punkt och dricka goda viner och gaaaaah, så härligt alltså. Gick hem och sov hos vännerna vid halv tre och sov som vanligt på bortaplan dvs uselt. Klockan sju gav jag upp och klev upp. Lätt ångestfylld inför att ta mig igenom en lång dag med Ivan på sådär lite sömn och efter sådär mänga glas vin dagen innan. Men så - kors i taket - blev även denna dag råhärlig. Vi tog bussen till vendelsö och hängde med Ivans farfar större delen av dagen. Ivan skippade dagvilan men var på ett fantastiskt humör mest hela tiden. Vi åkte hem vid fem, åt ännu en middag (även denna med god aptit, ÄLSKAR när han har god aptit) och klockan åtta sov ivan. Jag gjorde det jag antar att varje förälder viker sina söndagskvällar åt, dvs klistra på "ploppar" under halkiga sockor (Ivans) och åt mackor och kollade på Edit på SVT play. Och nu, 21.20, ligger jag i sängen. Så peppad på ett natt bredvid ivan igen. Man kan säga vad man vill om hans oroliga sömn, men jag har vant mig och utan honom i närheten sover jag tydligen inte längre bra.

Vsg för random bilder från helgen. 

1 kommentar:

SARA sa...

Amen hurra vilken ljuvlig helg!! Så pass värd detta!