21 april 2016

Good old bakisperson

Igår presenterade jag en grej på en scen inför sisådär hundra personer. Mitt uppdrag var egentligen väldigt simpelt: att hälsa välkomna, säga några inledande ord, promota ett erbjudande, visa en casefilm, lämna över ordet till den första av ett gäng föreläsare som sedan tog vid och som också var orsaken att de där hundra hade samlats. Ändå tyckte jag att det var så extremt jobbigt. Alltså, jag VET att jag kan prata inför folk och jag VET att det ser helt okej ut, låter bra och att det kommer gå bra. Ändå vill jag helst inte. Men gör det ändå eftersom det i viss mån är en (liten) del av mitt jobb. Det var skönt när det var gjort. Då drack vi några öl, jag och några kollegor, och sedan anslöt min vän Monkan som var på snabbvisit från Skåne i jobbärenden. Kom hem strax före elva. Ivan hade somnat sju. SJU! Åh alla barnvakter och hur mycket bättre ni är på att lägga mitt barn än jag själv. Vad bra att ni finns. Inatt var det mindre hosta och idag var det mindre snor så nu kanske det vänt inom förkylningen. Hoppas. På förskolan sovs det fortfarande inte och läget är fortfarande ganska trött och obalanserat. På morgnarna vill han absolut inte gå dit. Tårar redan från påklädningen i hallen. Han är pigg på plats fram till runt tre, då han däckar ihop humörmässigt. Åh, jag hoppas så att den här omställningen som pågår snart är över så han får lite ork och pepp igen. Skulle för övrigt jag också behöva idag, ehe. Så ovan vid att dricka öl these days alltså. 

Nu lunch och sen lite good old hypnosterapi. Kan tänkas att det fälla en tår eller två, vi får se. Sen tidig hämtning på fsk (15.00) och en tur till årstaviken för att mata änder med en av Ivans fsk-polare och hennes mamma. 

Inga kommentarer: